FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Hugh Hefner kao borac za građanska prava?

objavljeno:

1. 08. 2010.

autor:



Hugh Hefner, ključna kulturna figura proteklih 50 godina, često izaziva oprečne osjećaje. S jedne ga strane napadaju feministkinje zbog objektificiranja žena (a dalo bi se reći koja i na temu lošeg ukusa), a s druge ga strane hvale kao pionira građanskih prava. Stvari možda malo raščisti novi dokumentarac o velikom Hefu, autorice Oscarom nagrađene Brigitte Berman. Dokumentarac pod nazivom Hugh Hefner: Playboy, Activist and Rebel (Hugh Hefner: Playboy, aktivist i buntovnik) otkriva obje strane 84-godišnjeg mogula — i hedonističkog playboya i neumornog odvjetnika građanskih prava i prvog amandmana američkog ustava.

Kada je Hefner pokrenuo Playboy magazin 1953. godine, genijalno kupivši gole fotografije Marilyn Monroe iz vremena prije nego se proslavila od fotografa Toma Kelleyja, postao je prvakom seksualne revolucije. Gotovo odmah počeo se boriti s crkvenim silama čiji napadi već desetljećima ne jenjavaju.

povezane vijesti
Ljudska prava na AIDS 2010.

Ali postoji i druga strana Hugha Hefnera, osim one muškarca okruženog sisatim plavušama: 1955. godine Playboy je objavio kratku priču Charlesa Beaumonta pod nazivom  “The Crooked Man” u kojoj je homoseksualnost predstavljena kao norma, a heteroseksualnost je stigmatizirana. Osim toga, Hefner je integrirao popularne Playboy Clubove na jugu te se drznuo angažirati integrirane glazbene grupe i zabavljače za TV show Playboy Penthouse 50-ih.

Magazin Advocate razgovarao je s Hefnerom o dokumentarcu. Upitan za najveću zabludu koju ljudi imaju o njegovu životu, Hefner je kazao da to ovisi o pojedincu. “Davno prije, mnogo prije nego je film izašao, rekao sam da je moj život kao Rorschachov test: ljudi u njega učitavaju vlastite predrasude i snove. Zato mi je teško reći što je najveća zabluda jer one ovise o ljudima o kojima govorimo.”

Hefner smatra da bi, sve i da Marilyn Monroe nije pozirala Tomu Kelleyju, njegov život bio isti. “Drugi broj Playboyja prodao se i bolje nego prvi. Stvar je bila u konceptu.” Što se pak tiče Beaumontove priče “The Crooked Man” koja se i danas čini revolucionarnom, Hefner kaže jednostavno: “Objavio sam je jer je bila dobra.” “Bio sam svjestan da bi se mogla smatrati kontroverznom jer ju je Esquire već ranije odbio. Beaumont je za nas napisao priču o jazzu nazvanu “Black Country” i to je bila prva originalna priča koju smo objavili. Tako smo, kada je “The Crooked Man” postao dostupan, objavili priču jer je bila dobra. U isto vrijeme bio sam svjestan da je kontroverzna i da je neki krugovi nisu shvatili. Neki su ljudi mislili da je homofobna.”

Hefner je inače donirao 900.000 dolara za kupnju zemlje potrebne za spas znaka Hollywood. “Još ’78. ja sam bio onaj tko je pokrenuo ideju o očuvanju znaka. Tada sam tvrdio da je on ikona, naš Eiffelov toranj. On predstavlja snove mnogih ljudi, a ti su snovi pokretali filmove i povijest Hollywooda. Kada je došlo do sakupljanja novca za kupnju zemljišta, ja sam vjerovao da je riječ o važnoj stvari. To je sve.”

Hefner kaže da malo vremena provodi posve sam. Većinu vremena provodi s djevojkom Crystal Harris. Zečice i neprekidni tulumi u Playboy Mansionu više ga ne zanimaju, tvrdi. Što se pak tiče mladenačkih homoseksualnih iskustava, Hefner jednostavno kaže da seksualna avantura svoje korijene ima u radoznalosti. A ostalo morat ćemo potražiti u filmu, kada konačno stigne u naša kina.

Foto: Advocate.com


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike