Pozapadnjenje uvjetovalo porast metroseksualaca?
autor:
Marino ČajdoIronično bi se upravo ovako mogao nazvati tekst koji posljednjih tjedana kruži prominentnim svjetskim web adresama, od gay related ‘Advocatea’ pa do ‘The Nationala’. Kako prenose svjetski mediji, u zemljama Bliskog Istoga i središnje Azije, posebno u Pakistanu, dok militantni islamisti vode rat protiv svega zapadnjačkog, metroseksualni muškarac tiho zauzima svoje mjesto u svijetu arapskog lifestylea. I premda to ne bismo očekivali od siromašnih regija, pogođenih političkim nestabilnostima, ratovima i džihadu protiv svega tradicionalnog – upravo tamo, u bogatim gradskim distriktima, muškarci koji za to imaju mogućnosti sve više novca troše upravo na fizičko uljepšavanje. Kako kažu društveni analitičari, posljedica je to liberalizacije bankarskog sektora, veće kupovne moći ali i eksplozije medija u državi koja prije petnaest godina nije imala nego dva televizijska programa. Kad razmislimo, nije ni Hrvatska, još uvijek u svojevrsnoj tranziciji, a zasigurno bi se još koja paralela dala povući. Možda ona metroseksualna?
Sve se češće tako na bliskoistočnim televizijskim mrežama vrte reklame za nove proizvode, neviđene u arapskom svijetu nenaviknutom da se itko drugi doli Kleopatra kupa u kozjem mlijeku. A ne, sada to čine i muškarci. Neki doslovno, neki ne. Najpopularnije su transplantacije kose čija je potražnja porasla za trećinu od prošle godine, a voditelji salona su uvjereni da bi se, kada bi prestale terorističke prijetnje i eksplozije u centrima, još više novca na Istoku okretalo u industriji ljepote od muškaraca željnih zapadnjačkog, civiliziranog looka koji uključuje podšišane brade, donaldtrampovske tupee i neurasle nokte bez pustinjskog pijeska pod njima. Prenose se i izjave oduševljenih muškaraca koji više ne moraju nositi turbane kako bi skrivali sramotu ćelavosti.
Iznenađujuće, sve su ove radnje u Pakistanu izuzetno dobro društveno prihvaćene, čak i ruralnim pograničnim plemenima, gdje su još od pamtivijeka popularna tradicionalna bojanja kose i brade. Nikome nije smiješno ukoliko muškarac posjećuje salon za uljepšavanje. Ipak, njihovi voditelji ističu da postoji granica kod onoga što će arapski metroseksualci prihvatiti a što ne – piercinzi i tetovaže kakve fura David Beckham su i dalje veliki tabu.
Hoće li i drugi zapadnjački trendovi nastaviti svoj proboj na Bliski Istok i ruralnu Aziju, vidjet ćemo u narednom razdoblju. Nadajmo se da kozmetički money boom nestabilnosti u regijama neće poremetiti.
Komentirajte!