FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Ne postoji ništa dublje od naše kože

objavljeno:

18. 04. 2011.
Ne postoji ništa dublje od naše kože

autor:



Intervju: Elena Córdoba

Razgovarala: Ines Kotarac


“Oči koje plaču, oči su koje govore”, stara je talijanska poslovica. Rad španjolske umjetnice Elene Córdobe, koji je na programu Queer festivala 28. travnja u Gavelli, nosi neobičan naslov “Žena sa suzom” (originalno “Mujer de la Lagrima”). Svi koji su imali priliku posjetiti izložbu “Bodies revealed” prošle godine u Klovićevim dvorima imaju dobar temelj za ovu predstavu. Motivacija za “Ženu sa suzom” bila je, naime, voštana figura iz osamnaestog stoljeća koja prikazuje ženu bez pola lica koja plače s jednim okom, a koja se može vidjeti u Muzeju čovjeka u Parizu. Koliko zapravo možemo saznati o čovjeku proučavajući njegovu anatomiju i što nastaje kad se suprostave hladni anatomski prikaz tijela i suza kao izraz čiste emocije, otkrit će nam predstava, a Elena Córdoba je za Queer.hr progovorila o ženskoj senzibilnosti, anatomiji i suzama.

 

Kako biste opisali svoju umjetnost nekome tko je slijep?
Bojim se da bi to bilo gotovo nemoguće. Slijepoj bi osobi bilo bolje pričati o tome što moje djelo znači i koje slike evocira. Opisati pokret bi bilo jednako teško kao opisati zvuk.

Gdje pronalazite inspiraciju za svoj rad?
Posljednjih godina motivacija mi je ljudska anatomija jer ne postoji ništa dublje od naše kože.

Prema radovima koji se mogu pogledati na internet čini se da su žensko tijelo i golotinja dosta važni za vaše stvaralaštvo. Zašto surađujete samo sa ženama umjetnicama? U čemu leži ljepota koju vidite u njima?
Lakše mi je raditi sa ženskim tijelom jer ga poznajem iz prve ruke. Moj doživljaj tijela se gradi na njegovim pokretima i njegovoj osjećajnosti. Čini mi se da bolje mogu prenijeti senzualnost ženskog tijela, nego muškog. No, činjenica da u zadnje vrijeme surađujem samo sa ženama je čista slučajnost jer sam prije radila i s muškarcima.

Možete li nam predstaviti svoj rad “Žena sa suzom” (originalno “Mujer de la Lagrima”) koji će biti izveden u Zagrebu? Zašto su vam plakanje i suze zanimljive kao umjetničke teme?

“Žena sa suzom” je plod susreta mene i redateljice Silvije Calle s izložbom ”Anatomija” u Francuskoj. Djelo je poetska studija reprezentacije tijela koje je postalo anatomski artefakt; živa tijela koja nas pozivaju da zavirimo unutar njih. “Žena sa suzom” je također anatomska priča složena u obliku dijaloga između tijela i slike. Melankolična priča koja nam govori o krhkosti tijela. Godinama sam proučavala unutrašnjost tijela kako bih razumjela mehanizam koji nas tjera da dišemo. Plač je jedna od tjelesnih kategorija koja ujedinjuje filozofiju i emocije. Fascinantno je da je plakanje isključivo ljudska mogućnost, jedino ljudi mogu plakati.
Naslov za ovo djelo smo uzeli od jedne voštane anatomske skulpture iz 18. stoljeća koju smo snimili u “Muzeju čovjeka” u Parizu. Taj rad predstavlja ženu koja je izgubila pola svog lica i plače s jedinim preostalim okom.

Suze se često smatraju simbolom žena i simbolom nemoći. Kako biste vi to komentirali?
Svako emocionalno stanje koje ne pripada području racionalnog se smatra nečim što treba izbjegavati, znakom inferiornosti našeg razuma.

Ja bih rekla da su suze simbol snage jer je u ovom racionalnom svijetu hrabro pokazati svoje emocije. Da li biste se složili s tim?
Potpuno se slažem s vama.

Neki plaču kada su tužni, neki kada su sretni, neki kada su nervozni, neki plaču unutar svoje četiri zida, a neki javno, neki glasno, a neki tiho, neki nikad. Plačete li vi? Kako plačete i zbog kojih razloga?
Plačem puno zbog različitih razloga, a moje su suze većinom izraz neke snažne emocije. No,  plačem tiho i gotovo uvijek, jer su me tako odgojili, poskrivećki.


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike