Posted By On December 17, 2010 @ 12:00 pm In Politika,Vijesti | No Comments
Bila jednom reklama za Erste u Srbiji…
I onda su se ljudi počeli žaliti. Sinkronizacija ne štima nikako, i molim vas – pa taj Marko ne izgleda uopće srpski.
Sinkronizacija jest uistinu bila u banani, što možete vidjeti u dotičnom spotu:
E, ali Erste je to čuo, pa je reagirao – napravio je dodatan spot. U njemu se glumac „razotkriva“ kao glumac i govori kako mu je bila zanimljiva i pomalo komplicirana zadaća glumiti Srbina:
Reakcije na takav simpatičan potez su bile pozitivne, naročito na blogovima koji se bave marketingom, te je ustanovljeno da „pored toga što su pokazali da ne samo da osluškuju – već i čuju što kažu potrošači, istovremeno čineći oglasnu kampanju interaktivnom.“ Nadodali su da je to definitivno inovativan potez na oglasnom tržištu, barem u segmentu interaktivne komunikacije – a hoće li uslijediti „odgovor na odgovor”, odnosno „kampanja koja ‘prolazi’ i kod potrošača pokazati će vrijeme.“
Ako vam je i sam glumac simpatičan, možete pogledati i making off čitavog seta reklama, gdje na setu glumci pokušavaju izgovarati slavenske inačice riječi za bankovne namještenike. Ali ipak pomaknite na 3:50, do tog trenutka je video prilično dosadan.
Austrijski making off:
A onda je bila i reklama u Hrvatskoj
No, dakle.
Erste jest zaprimio pismo u kojem se – ovaj put – žale Hrvati (LINKLINKLINK[1]). Ali ovo nije kao gorenavedeni slučaj. Ivan Herceg neće pričati u kameru ništa po pitanju svoje izjave i obraćati se LGBT zajednici u sklopu Erste-video-odgovora, jer u banci smatraju da je on svoj posao profesionalno odradio. A ostatak je njegov osobni izbor.
Inače, njima nije toliko bitno za bankarenje imate li istospolnog ili raznospolnog partnera, kažu. Pitali smo ih naime bi li dvije osobe istog spola mogle dobiti stambeni kredit na osnovu njihovog životnog partnerstva, te su nam odgovorili da “odobravanje kredita ovisi prvenstveno o kreditnoj sposobnosti tražitelja kredita, a ne o bračnom statusu ili vrsti životnog partnerstva”.
Nisu nam nažalost odgovorili na prethodna 3 pitanja, gdje smo ih pitali o tomu koji je stav njihove tvrtke spram LGBT javnih politika, bi li financijski podržali LGBT događaje i smatraju li LGBT populaciju ciljanom grupom svojih kampanja.
Nadamo se da je to ipak zato što nam na ta pitanja ne žele odgovoriti, a ne stoga što odgovor na ta pitanja – ne znaju.
Zašto je čitava priča uopće bitna, pokazuje i nedavni slučaj pred izbore u SAD-u, gdje je jedan lanac teretana koji je inače gay friendly izgubio ugovore prostora nekoliko franšiza, jer je vlasnik koncerna u čijem je sastavu lanac financijski podupro homofobnog političara (LINKLINKLINK[2]).
Vlasnicima tih prostora bilo je bitno da tvrtka kojoj iznajmljuju prostor ima jasno definiranu LGBT podržavateljsku politiku. Takvim pristupom LGBT tržište pokazuje svoju kupovnu moć, ali također i čvrst stav pri inzistiranju na prepoznavanju njihovog dostojanstva i identiteta.
Biti će zanimljivo razmotriti pozicioniranost – i postojanje iste – banaka prisutnih u Hrvatskoj u dijalogu s LGBT tržištem u još jednoj recesijskoj godini.
Article printed from Queer.hr: http://queer.hr
URL to article: http://queer.hr/587/erste-nije-odgovorio-na-otvoreno-pismo/