Kome treba kreativnost?

kome treba kreativnost?

Krajem listopada na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu održana je konferencija za novinare na kojoj je Inicijativa i koordinacija strategije razvoja kreativnosti u osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju predstavila program pod udarnim naslovom KOME TREBA KREATIVNOST?

„Riječ kreativnost često se olako upotrebljava u javnom životu, ali bi samo rijetki znali odgovoriti na pitanja što kreativnost podrazumijeva, zašto je važna za razvoj zdravog i uspješnog društva te gdje se i kako razvija taj važan ljudski potencijal.“

Strategija razvoja kreativnosti u pred tercijarnom obrazovanju rezultat je suradnje stručnjaka iz područja umjetnosti, dizajna, arhitekture i umjetničke edukacije.„ Tako su na konferenciji su govorili dekan Akademije likovnih umjetnosti Aleksandar Battista Ilić, dekan Arhitektonskog fakulteta Boris Koružnjak, Feđa Vukić sa Studija Dizajna pri Arhitektonskom fakultetu, Miroslav Huzjak sa Učiteljske akademije, Sonja Vuk sa Akademije likovnih umjetnosti, Frano Dulibić sa odsjeka za Povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu, Jelena Bračun Filipović iz udruge za promicanje vizualne kulture OPA, Irena Sertić iz udruge Interakta te Mia Roth Čerina iz Komore arhitekata.

Predstavili su strategiju i argumentirali kakvu ulogu imaju vizualna kultura i pismenost u kreativnom obrazovanju. Neki od njih su to učinili uspješnije, a neki su manje uspješno iznosili svoje stavove i argumente. Nije im bilo za zamjeriti jer je cijela inicijativa uistinu hvale vrijedna, pogotovo ako je usporedimo sa nekim ne tako davnim inicijativama o kojima je brujala cijela Hrvatska. Žalosna je činjenica da vijest o ovako nečemu nije odjeknula dalje od krugova u kojima je i nastala.

Iako je ovo pitanje poprilično ozbiljno i vrijedno rasprave na konferenciji za novinare novinara nije bilo. Kada je došlo vrijeme za pitanja bilo je samo onih koji su u tome našli priliku da prepričaju u kakvim su oni projektima sudjelovali i sličnim –hvalite me usta moja- izjavama. Propust inicijative je što se u ovom trenutku ne može naći nikakva službena stranica niti Facebook grupa koja bi okupila istomišljenike, ali nije za brinuti jer inicijativa planira javno djelovati u nizu akcija pod nazivom Kome treba kreativnost? tokom 2015. godine. Ono što bi uvelike pomoglo, osim novinara, je istaknuto na konferenciji, a to je da se nisu pojavi oni koji su u našem sustavu plaćeni da bi radili ovako nešto unatoč tome što su bili pozvani.

Mnogi će se zapitati: „Čemu sve ovo? Zašto pokretati nekakvu inicijativu o kreativnosti kad već znam lijepo ofarbati jaja za Uskrs!“ Ali jasno, svrha ove inicijative ima puno višu svrhu, višu od one koju si prosječan um jednog Hrvata može predočiti.

„Zanemarivanje razvoja kreativnosti u hrvatskom obrazovnom sustavu negativno utječe na gospodarski i kulturni razvoj zemlje. Njezina je svrha poticanje razvoja kreativnosti u osnovnoškolskom i srednjoškolskom obrazovanju što bi trebalo rezultirati stvaranjem dugoročnog izvora za kreativno i inovativno društvo, razvijenu kulturu, kulturološku pismenost i samosvijest te gospodarstvo visoke dodane vrijednosti.“

U nadi da će se neki zapitati sljedeće: „Zar ovako nešto može utjecati na poboljšanje ljudskih sposobnosti u svim područjima i rezultirati time da jednog dana naša država bude ono što je danas primjerice Finska?“ naglasiti ću samo jedno, a to je da ova inicijative želi da mi postanemo:

HRVATSKA KAO KREATIVNO I INOVATIVNO DRUŠTVO

Je li to nešto loše? Nije! Zar je to nešto teško? Voljeli bi smo da nije. Da li je sada već kasno? Nikada nije kasno. Zato se informirajte o ovoj strategiji i budite spremni glasno podržati ovu plemenitu ideju.

PDF: Strategija razvoja kreativnosti

Leave a Reply