Predstavljen Animafest Zagreb – 24. Svjetski festival animiranog filma
autor:
Darko VinketaSvjetski festival animiranog filma i ove godine dolazi u Zagreb. 24. po redu Animafest Zagreb 2014.održavat će se od 3. do 8. lipnja 2014. godine u kinima Europa, Tuškanac i Cineplexx Centar Kaptol te će publici predstaviti više od 400 animiranih filmova.
Na današnjoj konferenciji za novinare glavne programe festivala predstavili su Daniel Šuljić, umjetnički ravnatelj Animafesta, te Vjera Matković i Olinka Vištica, producentice Festivala. Konferenciju je vodila glumica Mia Biondić.
Od 1725 pristiglih filmova iz 73 zemlje svijeta međunarodne selekcijske komisije odabrale su 144 filma za natjecateljske i panoramske programe ovogodišnjeg Festivala.
Umjetnički ravnatelj festivala Daniel Šuljić izrazio je zadovoljstvo širokim rasponom tema i pristupa u ovogodišnjoj selekciji: od poetičnih do smiješnih, od visokostiliziranih do sirovih, od najpoznatijih imena scene do nadolazećih talenata. Istaknuo je i nekoliko zanimljivih trendova: nove filmove mlađih generacija japanske nezavisne animacije (Wonder Miraija Mizuea i Futon Yuriko Mizushiri), putene srednjoeuropske filmove (češki Tram i poljski Hipopotamy) te značajan broj autorica koje dominiraju studentskom konkurencijom.
U međunarodnim programima pojavit će se i filmovi sedmero hrvatskih autorica i autora: Petre Zlonoge, Čejena Černića, Davida Lovrića, Jelene Oroz, Natka Stipaničeva, Saše Budimira i Kristijana Petrovića.
Redom je riječ o autorima mlađe generacije pa njihov talent, kaže Šuljić, predstavlja zalog za budućnost i dokaz da domaća animacija održava visok standard i priključak sa svjetskom scenom.
Članovi komisija u prikazanim intervjuima poručili su da je temeljno pitanje koje su si postavljali prilikom izbora filmova – što je to što animacija može, a igrani film ne može. Oni filmovi koji su uspješno odgovorili na to pitanje, predstavit će se ove godine i zagrebačkoj publici.
Također, članovi komisija istaknuli su kako je naročita pažnja poklonjena filmovima koji u jedinstven koncept spajaju specifične tehnike i zanimljive priče. Budućnost, rekli su, leži u kombiniranju tradicionalnih tehnika s digitalnom animacijom.
Jedna od producentica festivala, Vjera Matković naglasila je kako Animafest i ove godine nudi potpuni pregled globalne animirane produkcije: od manje poznatih kinematografija poput singapurske i tuniške, do tradicionalno jakih Kanade, Francuske, Velike Britanije, Južne Koreje i Japana; od studenata koji nam danas ukazuju kakve ćemo filmove gledati sutra, do iskusnih autora, poput oskarovca Chrisa Landretha i švicarske legende Georgesa Shwizgebela, koji se na Animafest vraćaju s novim filmovima – urnebesnim Subconscious Password i aktivističkom minijaturom 1/3/10′.
Olinka Vištica uputila je na zanimljiv trend rasta kineske animacije, s prekrasnim filmovima nadahnutima drevnom Kinom i njenom umjetnošću – The Banquet of The Concubine koji pripovijeda o ljubavi i ljubomori, Mahjong koji koristi kazalište sjena, The Country of Summer Insect koji stilom podsjeća na slikarstvo 12. i 13. stoljeća, Black and White koji pripovijeda o harmoniji. O novom valu kineskih autora govori i poziv multimedijalnom umjetniku Leiju Leiju da osmisli vizualni identitet Animafesta 2014., uključujući i špicu koja je prikazana okupljenim novinarima.
Veliku novost ovogodišnjeg festivala predstavlja jest Međunarodni znanstveni skup Animafest Scanner 2014. koji u Zagreb dovodi vodeće svjetske povjesničare i teoretičare animacijskih studija, poput Marcela Jeana, dobitnika Animafestove Nagrade za izniman doprinos proučavanju animacije, Giannalberta Bendazzija, autora “Biblije” crtanog filma Cartoons: 100 Years of Cinema Animation te vodećeg svjetskog teoretičara Paula Wellsa.
Integracijom simpozija u program festivala (4. i 5. lipnja u Velikoj dvorani Školske knjige, Masarykova ulica) široj se publici želi omogućiti pristup poticajnim izlaganjima vrsnih predavača koji uz poduku umiju i zabaviti slušatelje.
Vjera Matković podsjetila je da najveći broj filmova hrvatska publika može vidjeti jedino na Animafestu te da se među njima kriju i svjetske premijere (singapurski Pifuskin, brojni studentski radovi), a zasigurno i budući dobitnici Oscara za kojeg se pobjednici Animafesta izravno kvalificiraju.
Komentirajte!