Za vrijeme referendumske kampanje hrvatski su obiteljaši često citirali američkog pseudoznanstvenika Marka Regnerusa, odnosno njegovo diskreditirano istraživanje poznatije kao tzv. ‘teksaška studija’.
Sama studija financirana je od američke ekstremne klerikalne desnice, a njezin autor ovog je tjedna održao govor na franjevačkom Sveučilištu u Steubenvillu na kojem je kazao kako će gej brak prouzročiti epidemiju bračnih nevjera i analnog seksa.
‘Ako heteroseksualne žene počnu percipirati gej brak kao legitiman, to će s vremenom ohrabriti njihove partnere diljem svijeta da zatraže ono što su povijesno oduvijek željeli, ali im je rijetko bilo dozvoljeno: seksualne avanture koje ne ugrožavaju njihov primarni odnos i analni seks’, kazao je američki neokonzervativni ideolog.
‘Prakticiranje heteroseksualnog analnog seksa je uvelike potaknuto normalizacijom seksualnog ponašanja gej muškaraca u suvremenoj pornografiji i američkoj mašti’, zaključio je pseudoznanstvenik iz Teksasa.
Na njegovo se istraživanje kontinuirano pozivala Željka Markić u svojim javnim istupima zbog čega je zaradila i upozorenje od Hrvatskog sociološkog društva.
‘S obzirom da je u javnosti više puta iznesena kritika te studije, njeno ponovno korištenje smatramo namjernim pokušajima manipulacije znanstvenim istraživanjima koja štete kako ugledu struke tako i točnom informiranju javnosti’, upozorili su konzervativnu vizionarku hrvatski sociolozi.
Međutim njihovo upozorenje nije imalo efekta budući da se anti-intelektualni obiteljaški pokret nastavio pozivati na istraživanje američkog pseudoznanstvenika koji je na predavanju u Steubenvillu ovog tjedna izrazio svoje poglede i na druga važna društvena pitanja poput sekularnosti i položaja žena u društvu.
‘Seks će nastaviti nadirati u javnu sferu kako se brak i religija budu počeli povlačiti iz naših javnih i privatnih života, ostavljajući svijet naizgled bez transcendentnosti’, predviđa katolički prorok.
‘U svijetu kojem sve više nedostaje transcendentnosti ne treba nas iznenaditi da seks i seksualni izričaj postaju javne vrijednosti. Ali nešto tako imanentno kao seks neće, niti ne može funkcionirati kao religija. Seks, za razliku od religije, ne objašnjava svijet’.
Koliko znanstveni pristup može imati osoba kojoj religija objašnjava svijet doista je dobro pitanje u jeku sve brojnijih anti-intelektualnih pokreta u Europi i Americi koji kontinuirano odbacuju znanost, istovremeno proizvodeći razne konzervativne pseudoznanstvenike, prezentirajući njihova religijski nadahnuta predviđanja kao znanstveno relevantna istraživanja.
Regnerus nije odlučio zadržati za sebe ni svoj pogled na ženska prava u suvremenom društvu.
‘Žene više ne trebaju muškarce da bi društveno, kulturno i ekonomski uspjele u životu. Sve je počelo s pilulom. To je unijelo podjele na tržište parenja i kaznilo žene koje preferiraju brak pred nečime manjim od braka’, izjavljuje patrijarh anti-intelektualnog pokreta.