Nakon otvorenja s Mannom, danas iščekujemo Pippa Delbona
autor:
Ivan PavlićThomas Mann bio je jedan od najvećih književnika prve polovice 20-og stoljeća. Njegova proza predstavlja znamenit doprinos ne samo književnom stvaralaštvu njemačkog govornog područja već i šireg europskog kruga. Logično je, dakle, bilo pretpostaviti kako će upravo scenskom adaptacijom jednog od njegovih najpoznatijih djela, Smrt u Veneciji, Festival svjetskog kazališta doživjeti briljantno otvorenje. Rezultat je, međutim, bio sasvim drugačiji.
Smrt u Veneciji / Pjesme mrtvoj djeci, predstava Thomasa Ostermeiera vrlo je osjetljiv komad čiji uspjeh može osigurati samo poklapanje više faktora. Ona je svojevrsna kombinacija pirandelovski nedovršene scene i krajnje nepoticajne energije. Pažnja publike konstantno je prisiljena premještati se s glumaca koji na sceni tumače radnju, do poviše smještenog platna na kojem se prikazuju isti u krupnom planu. Samim time dinamika pada u vodu,jer je pažnja publike prisiljena mijenjati svoj fokus svakih nekoliko minuta. Sasvim je jasno da to kod gledatelja stvara jedan sasvim drugačiji efekt od očekivanog. Radnja se ne prati, već se izdržava, jer vrlo vjerojatno nitko nije bio voljan napustiti kazališnu dvoranu ako je svoje mjesto u njoj platio 150 kuna. Na sve ove činjenice možemo još dodati i mladenački glas Svena Medvešeka, koji je nimalo kompatibilan s glasom protagonista, glumca Josefa Bierbichlera. Jedini blago svijetli momenat dešava se pred sam kraj predstave, kada se scena ogoli te uz kišu spaljenog papira promatramo tri Tadzijeve sestre kako hitro i nago plešu po njoj. No, ova scena također gubi svoj intenzitet i ljepotu zbog svog predugog trajanja. Stvarno je žalosno vidjeti da jedan teatar kao što je njemački Schabühne može predstaviti jedan takav poluproizvod, pogotovo ako ćemo ga uspoređivati s prošlogodišnjom fantastičnom izvedbom Strindbergove Gospođice Julije.
Nakon Pridea, i gej predstava u Ugandi!
Danas na programu Festivala svjetskog kazališta slijedi predstava veterana zagrebačkog Festivala svjetskog kazališta Pippa Delbona Ljubav i Tijelo. Pippo Delbono je autor, glumac i redatelj koji slovi za jednog od najnekonvencionalnijih i najistaknutijih talijanskih kazališnih umjetnika. Predstava započinje u 21 sat u Zagrebačkom Kazalištu Mladih.
Komentirajte!