FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Otvorene Perforacije u Zagrebu!

objavljeno:

26. 10. 2012.
Otvorene Perforacije u Zagrebu!

autor:



Nakon otvorenja festivala u Rijeci, jučer smo imali prilike posvjedočiti otvorenju festivalskog programa rezerviranog za zagrebačku publiku.  Iako je Zagreb zadnjih dana tmuran, hladan i nemilosrdan prema svojim građanima, entuzijasti izvedbenih umjetnosti izvukli su svoje zimske kapute te se uputili na prva dva događanja koji će staviti program zagrebačkog dijela Perforacija u pogon.

Prva ovogodišnja izvedba, odnosno izložba, dolazi nam iz SAD-a. Peggy Jarrell Kaplan, fotografkinja iz New Yorka, već je dugi niz godina poznata u područjima izvedbenih umjetnosti, ne zato što se konkretno bavi njima, već je svojim fotoaparatom ovjekovječila mnogobrojna etablirana imena i nadolazeće zvijezde izvedbenih umjetnosti. Primarni subjekti njenih fotografija su izvedbeni umjetnici koji svojim radom preispituju granice plesa kako bi u njemu razvili sasvim nove forme. Njena dugogodišnja prisutnost na sceni odražava se u njenim radovima koji, laički rečeno, govore onima koji ih promatraju.

Uz dužno poštovanje prema Peggy Kaplan, većina zainteresiranih za Perforacije čekala je jučerašnji dan radi Noći Performansa, unikatnog događaja unutar samog festivala koji je svoje poklonike dobio i van granica Hrvatske. Ovaj unikatan spoj izvedbi i ljudskih interakcija zasigurno će zaintrigirati maštu svakog pojedinca koji je iole zainteresiran za bilo koju formu umjetnosti. Ovogodišnja Noć Performansa predstavila nam je radove 5 umjetnika, različitih izričaja i umjetničkih interesa, iz spektra koji obuhvaća umjetnike mlađe generacije, ali i veterana koji su već dobro poznati na hrvatskoj sceni izvedbenih umjetnosti.

FOTO: Otvorene Perforacije u Zagrebu

Prvi koje valja spomenuti su Jakov Labrović iz eksperimentalne izvedbene kompanije „Room 100“ te njegov prezimenjak Siniša Labrović, prepoznati umjetnik sa područja vizualnih umjetnosti, koji su nam svojim performansom „Labrović (na kvadrat)“ usmjerili pažnju na sveprisutnost nepotizma u modernom društvu.  Dok je Jakov svojim tijelom ponovo zagrebačkoj publici pokazao neke od tehnika koje su uključene u performanse njegova kolektiva „Room 100“, Siniša je, svojim radom „Rad (na slavi“ unutarnje oči publike usmjerio na činjenicu da generalna populacija nažalost nije svjesna koliki rad i trud je uložen u cijeloj pozadini pojma slava. Stojički je podnio napor držeći težak televizor, pokazujući nam svima kako uvijek postoji određena pozadina iza svega što netko radi, te da ona zahtjeva vrijeme, trud, napor i odricanje.

Bojan Gagić, multimedijalni umjetnik primarno orijentiran na glazbu, svojim performansom „Interieur“ traži poveznice između električne energije (strujnih krugova) i članova svoje obitelji, točnije uspomena koje su određeni članovi ostavili iza sebe ili pak nisu. Sam ambijent tokom njegove izvedbe bio je specifičan. Zamračen prostor zagrebačke Džamije, sa samo jednim reflektorom koji osvjetljava njega u centru prostorije, dodatno je publiku motivirao da promatra njega, okruženog njegovim zvukovima koji pričaju priču iz njegovog djetinjstva tj. prošlosti. Sva 3 „strujna kruga“ iste snage od 50Hz zvučala su sasvim drugačije, jasno nam dajući do znanja kako nam pokušava usmjeriti pažnju na različite aspekte njegove priče.

Marijan Crtalić, vizualni umjetnik široko poznat unutar scene radi svojih provokativnih radova fokusiranih na identitet, tijelo te životnu svakodnevicu u svojem nam je radu „Mogućnost izlaska“ prezentirao nam okolinu na koju autor gleda stereotpizirano te traženje izlaza iz iste. Najkraći performans ovogodišnje noći, ali definitivno jedan od onih koji ostaju u ljudskom pamćenju. Simboličkim crtanjem vrata vodom po zidu te bjesomučnim lupanjem rukama, nogama te glavom po istima. Ako se njegov nastup pogleda sa jednog objektivnog stajališta, ne osjećamo li se svi tako na dnevnoj bazi? Sputani društvom s kojim ne možemo pronaći zajednički jezik te lupamo i udaramo kao manijaci u pokušaju da nađemo bilo kakav izlaz van toga?

Stipe Kostanić, izvedbeni umjetnik širokog spektra djelovanja, svojim performansom „One Touch“ ovogodišnjim posjetiocima Noći Performansa razbiti će standardne poglede na ustaljeni odnos između publike i izvođača. Jedan po jedan ulazili smo u prostoriju u kojoj nas je dočekao kompletno gol i nezaštićen čovjek, koji je u svrhu umjetnosti točnije pomicanja barijere između publike i izvođača odlučio kompletnim neznancima dati šansu da samo jednom dotaknu bilo koji dio njegova tijela bilo kojim dijelom svoga tijela. To uistinu jest čin koji će nas natjerati da ubuduće malo intenzivnije razmislimo o našem odnosu sa svim izvođačima s kojima se susretnemo.

Na drugom danu zagrebačkog dijela programa Perforacija možete pogledati izvedbu Janeza Janše „Tko je sljedeći?“ u kojem će nam prikazati spoj svojih interesnih sfera, sociologiju i kazališnu režiju. Točnije, pokušati će predstaviti ideju kazališta kao medija preko kojeg bi se potencijalno mogli razriješiti određeni sociološki problemi. Performans će se održati u prostorima MCUK Scene Travno s početkom u 21:00 sati. S druge strane, izvedbeni kolektivi Betontanc iz Slovenije te Umka.Lv iz Letonije svojom predstavom „Show your face!“ , kroz kombinaciju lutkarstva, glume, plesa te glazbe prikazati put svakidašnjeg čovjeka na njegovom putu kroz nedaće ovog modernog i okrutnog stoljeća.

Foto: Domino/Perforacije


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike