FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Održana tribina: Što je u konačnici sporno u spotu ‘Svaka obitelj je sveta’?

objavljeno:

10. 10. 2012.
Održana tribina: Što je u konačnici sporno u spotu ‘Svaka obitelj je sveta’?

Tribina o spornom spotu Zagreb Pridea, koji je podigao medijsku prašinu uoči posljednje Povorke ponosa, održana je jučer u prepunoj Booksi, a na njoj su govorili Drago Pilsel, Matea Popov, Nenad Puhovski, Mima Simić i Viktor Zahtila uz moderaciju Gordana Duhačeka.

Na samom početku Matea Popov iz Zagreb Pridea objasnila je razloge povlačenja spota od stane Organizacijskog odbora Zagreb Pridea 2012., koji ni neposredno pod njegovo objavljivanje nije imao konsenzus oko njegova sadržaja i plasiranja u javnost; dok je autor spota Viktor Zahtila rastumačio po mnogima spornu metaforu paljenja lutki od strane djevojčice (spot možete pogledati na ovom linku!) koje simboliziraju heteronormativnost kojima su djeca od malih nogu izložena.

No, rasprava se zakuhala već prvim riječima Drage Pilsela, vjerojatno najglasnije medijske opozicije spotu, koji – kasnije se dokazalo, i nije najbolje iskoristio vrijeme na raspolaganju da rastumači svoj problem sa spotom niti da se ispriča zbog transfobnih izjava u dnevnim novinama, ili objasni da su riječi izvučene iz konteksta. Štoviše, jedini publici jasan razlog njegova bijesa spram spota ostala je činjenica da djevojčicu glumi kćer njegova poznanika. Prema Pilselu, spot poziva na nasilje a ne progovara o problemima LGBT zajednice. U njemu je izazvao, citiramo, agresiju, nemir i ljutnju.

Zahtila je na to uzvratio kako je njegov bijes dobar, i onaj s kojim se treba sustavno obračunavati. Neko dijete treba biti prvo u LGBT kontekstu, a kasnije je na tom tragu možda najpametniji zaključak večeri rasprave donijela Barbara Matejčić, koja je iz publike uskočila s tumačenjem kako je, kada je u pitanju bijes javnosti, on prisutan upravo zato što spot tematizira obitelj i djecu. „Ovaj je spot dokazao kako su to vrijednosti u koje pederi i lezbe ne smiju zadirati“, rekla je; dok je Mima Simić također primijetila da javnost u spotu vidi strah – to je ono što će nam pederi i lezbe raditi kada dobiju prava.

Taj animozitet prema spotu, kako iz LGBT zajednice tako i iz ostatka javnosti, Simić je zapravo najjasnije obrazložila. Kako je rekla, prosječan gledatelj nema dovoljno predznanja da prepozna heteronormativnost što je nešto na što Organizacijski odbor nije računao – uz činjenicu da je koncept spota posve promašen: „Društvo smo medija. Spot treba biti kratak. Ovdje se radi o lošem PR-u i time da metafora ne može proći tamo gdje je poruka nedostupna prosječnom gledatelju, što je u konačnici dovelo do različitih interpretacija“.

Iako je rasprava trajala više od dva sata (od predviđenih 45 minuta), i dio se vremena vrtjela u krug, zaključci problema spota se nameću sami od sebe: spot od preko 4 minute nije promotivni spot, nije adekvatni PR materija a njegova poruka nije koherentna – iako kao autorski rad uopće nije loš. Kao dodatnu grešku svakako bi se trebalo izdvojiti što Zagreb Pride, odnosno njegov Organizacijski odbor, ovu raspravu nije organizirao onih dana kada je spot najviše napadan. Iako je spot možda najviše obilježio posljednji Zagreb Pride i njegov pretprogram, na kraju bi bilo posve pogrešno reći da je on Zagreb Prideu kao udruženju ikako naštetio. Na kraju krajeva, znate li jednu osobu koja zbog spota na Pride – nije došla?

Coming Out Week nastavlja se sutra novim Queer2Queerom na temu izlaska iz ormara (19h) , te Partycipacijom u petak (22h) u Mediki.


1 komentar »

  • Neko ime kaze:

    Znam i više njih.

Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike