GuySpy Facebooku: Dosta s dvostrukim standardima!
autor:
Marino ČajdoGuySpy, jedna od brojnih dejting mobilnih aplikacija, najnoviji je primjer dvostrukih Facebookovih standarda kada je u pitanju prihvatljivi sadržaj na ovoj društvenoj mreži, koja navodno prema uvjetima korištenja zabranjuje pornografiju i eksplicitnu golotinju. Međutim, ova pravila očito ne vrijede za sve. S obzirom da je ovo već drugi put da se Guy Spy našao pod Facebookovim banom zbog vrućih sadržaja, tim iza aplikacije upoznao se s pravilima koja kažu:
„Facebook ima strogu politiku kada je u pitanju pornografski sadržaj te ograničava prikaz golotinje. U isto vrijeme, težimo tome da zaštitimo ljudsko pravo da shareaju sadržaje od osobne važnosti, poput fotografija Michelangelova Davida ili obiteljskih fotografija na kojima majka doji.“
Međutim, 24. rujna GuySpy je na svom profilu pasteao fotografiju (naslovna ovog teksta) koju je Facebook uklonio svega nekoliko sati nakon postavljanja. Iako u nijansu provokativna, momci iz GuySpyja zaključili su kako ona nije ništa u usporedbi s drugim sadržajima koji su prošli Facebookovu strogu cenzuru.
Pri tome kao ogledni primjer navode page ‘Hot Boy Sexy Ladies of Dhaka‘, nastao u svibnju, koja otkriva i previše upitnog sadržaja za jednu mrežu koja cijeni obiteljske vrijednosti. Site postoji već mjesecima, bez cenzure ikakvih sadržaja a u svom priopćenju iz GuySpyja kažu kako pravila nemaju nikakvog smisla, osim ako Facebook želi dokazati svoju homofobiju i seksizam. Eksploatacija ženskog tijela je sasvim u redu, no fotografija gotovo golog muškarca uvreda: „Nećemo se svađati oko Facebookovih pravila, no želimo jednaka pravila za sve“, stoji.
Ovo nije prvi put da ljubitelji muških tijela ukazuju na dvostruke standarde na popularnim internet siteovima. YouTube se također našao kritiziran zbog cenzure videa plesa polugolih mladića.
Homofobija sveprisutna i na Twitteru
Na kritici se zbog tolerancije homofobnih uvreda našao i Twitter. Kako navodi site NoHomophobes.com od 5. srpnja do 26. rujna riječ „faggot“ bila je twitana preko 2.4 milijuna puta, od toga prošli tjedan 218 946 puta što dovodi do prosjeka od 30 000 po danu!
Osim toga, izraz „so gay“ (koji se udomaćio i među adolescentima u Hrvatskoj) i „no homo“ tvitani su 800 000 puta a „dyke“ 300 000 puta.
„Nismo ni pretpostavljali da je homofobija toliko prisutna na društvenim mrežama“, izjavili su u službenom priopćenju sa Sveučilišta u Alberti čiji je institut za studije seksualnosti proveo istraživanje. „Homofobne uvrede jedan su od rijetkih još uvijek društveno prihvatljivih oblika diskriminacije u društvu iako su nesumnjivo oblik nasilja“, kažu. Zbog toga je i lansiran site koji prati tvitanje svih uvredljivih sadržaja.
Komentirajte!