FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

“Filmove financiram radeći kao kuharica na pola radnog vremena”

objavljeno:

28. 09. 2012.
“Filmove financiram radeći kao kuharica na pola radnog vremena”

Filmovi Mare Mattuschke nisu jednostavni za opisati. Većina njih očito je nadrealna i tematizira seksualnost i ljudsko tijelo, snimani na 16mm vrpci i crno bijeli, kombinacijom animacije i performansa – ipak ih čini jedinstvenima i prepoznatljivima; a neki su poput priloženog očito inspirani Davidom Cronerbergom (koji se uz Salvadora Dalija navodi kao jedan od bitnih utjecaja). S autoricom, koja je članica žirija ovogodišnjeg 25 FPS-a, razgovarali smo u Kinu SC gdje se festival održava, o radu ove bečke umjetnice s bugarskim korijenima – inače ponosnom bi-ženom i majkom dvoje djece koja upravo radi na novom filmu koji bi trebao biti gotov do kraja godine.

Q.hr Je li ti ovo prvi put u Hrvatskoj i 25 FPS-u?

Mara: Ne, već sam prije putovala u Hrvatsku sa svojim studentima, prije nekih desetak godina kada sam radila na sveučilištu i predavala film. Hrvatska nam je bila usput dok smo tražili lokacije po ovom dijelu Europe za snimanje, zaustavljali se i radili. Na vašem festivalu sam po prvi put i jako mi se sviđa. Volim festivale u manjim gradovima, druženja s kolegama, mislim da se ta komponenta gubi u velikim svjetskim metropolama na ovakvim događanjima. No ovdje ne.

Q.hr Kako bi opisala svoj napredak kao autorice eksperimentalnih filmova? Tvoja se karijera na tom području sada već proteže na tri desetljeća…

Mara: Većina mojih filmova iz osamdesetih su na 16mm vrpci koje sam radila u vlastitom malom studiju kod kuće. Danas, međutim, radim filmove u HD tehnici. Jeftiniji su pa je lakše sakupiti sredstva za snimanje i obradu. Međutim, sretna sam što sam imala iskustvo snimanja na 16mm. Danas je uz digitalizaciju filmske opreme poprilično jednostavno manje razmišljati o bitnim stvarima poput osvjetljenja, nekada je to bio čitav kompleksan proces.

Tijekom svoje filmaške karijere prošla sam niz perioda i struja, sigurno nekih pet različitih. Danas više radim s drugim ljudima i glumcima. Posjedujem vlastiti tim tehničara, majstora obrade zvuka, snimatelja, … Filmovi su mi danas više narativni nego što daju kakvu cikličnu sliku. Forma i ritam su mi danas iznimno važni. No teme su ostale iste: ljudska bića, tehnologija, egzistencijalizam i stanje uma, promjena osobnosti su i dalje u fokusu.

Q.hr Hoćeš li nam predstaviti Mini Minus, androginu protagonisticu tvojih filmova?

Mara: Mini Minus se više ne pojavljuje u mojim filmovima. Ona je zapravo bila moj alter-ego, drugi identitet, iako nema biografske crte. Tijekom svog rada često izmišljam osobnosti koje nemaju veze sa mnom. Važno mi je to odvojiti – to su posve drugi karakteri.

Q.hr Multimedijalna si umjetnica: baviš se performansom, animacijom, eksperimentalnim filmom, slikarstvom… U čemu najviše uživaš?

Mara: Danas se više bavim slikarstvom. Jednostavnije mi je (i jeftinije) naslikati sliku nego snimiti film. Film napravim jednom godišnje, ne zarađujem od njih a kako bih ih financirala povremeno radim. Zadnji sam film financirala radeći kao kuharica u jednom restoranu na pola radnog vremena. Uživam u koordinaciji snimanja, producirajući čitav proces i u radu s ljudima. Slikarstvo je samotnjački angažman, iako je tematski povezan s filmovima.

Q.hr Što bi posebno izdvojila u ovogodišnjem programu 25 FPS-a?

Mara: Sviđa mi se francuski film ‘Veliki u Vijetnamu’ Marti Diop i naravno ‘Sveta planina’ Alejandra Jodorowskog. Međutim, i ja moram pogledati, kao članica žirija, još puno toga.

~

Podsjetimo, 25 FPS traje do nedjelje, 30. rujna, a čitav je program za posjetitelje – besplatan.


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike