Pušenje ubija LGBT osobe više nego svi drugi uzročnici zajedno!
autor:
Marino ČajdoPrema nekim indicijama, LGBT zajednica (bar ona u SAD-u) puši dvostruko više nego ostatak populacije. Međutim, jako malen broj istraživanja koji se bave LGBT osobama se konkretno bavi njihovim navikama pušenja. Posljednje priopćenje koje je stiglo na tu temu prije dvije godine od American Lung Associationa pod nazivom ‘Smrtna prijetnja: Konzumacija duhana unutar LGBT zajednice’ uspoređujući prikupljene podatke i usporedbom s drugim studijama o pušenju ustanovilo je kako gej, biseksualni i trans muškarci puše i do 2.5 puta češće od heteroseksualnih; a lezbijke, bi i trans žene nešto manje – oko 2 puta češće.
Kao razloge koji kontribuiraju povećanoj rati pušenja ALA je tada navela stres i diskriminaciju vezanu za homofobiju i coming out, ciljano oglašavanje duhanske industrije upravo LGBT kupcima te nedostatak adekvatnih informacija i strategija obraćanja o štetnosti pušenja usmjerenih LGBT osobama. Istraživanjem su htjeli otkriti uzroke povećanog broja plućnih bolesti među populacijom ali i upozoriti na potrebu njihove veće edukacije koja će, ultimativno, sigurno spasiti brojne živote. ALA se također zalaže za uvođenje pitanja o seksualnoj orijentaciji u sve medicinske ankete svih država SAD-a.
CRUSH kampanja protiv pušenja u zajednici
Nova kampanja pod nazivom CRUSH jedna je od prvih koje se obraćaju direktno LGBT osobama potičući ih na život bez ovisnosti o pušenju – zdraviji i duži. U svom inovativnom pristupu CRUSH pokušava skrenuti pozornost na činjenicu kako se unutar zajednice, kad je pitanju zdravlje, najviše govori o HIV-u no ne i o drugim čimbenicima koji skraćuju živote gejeva i lezbijki.
Prema prosjeku, nepušači žive i do deset godina više od pušača a preko 40% pripadnika LGBT zajednice spada među pušače. Kako kampanja objašnjava, „Pušenje dovodi do više slučajeva smrti unutar zajednice nego AIDS, alkohol, prometne nesreće, ubojstva, samoubojstva i droge zajedno. Možete li zamisliti što bi kao LGBT aktivist, znanstvenik, autor ili zabavljač mogli učiniti u dodatnih deset godina života? Ili samo provesti dodatnih deset s osobom koju volite?“.
CRUSH je zasada pripremio dva promotivna videa: u prvom se objašnjavaju ciljevi kampanje dok je drugi na tragu dramatičnih TV spotova:
Komentirajte!