FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Zagreb Pride povukao spot “Svaka obitelj je sveta”!

objavljeno:

13. 06. 2012.
Zagreb Pride povukao spot “Svaka obitelj je sveta”!

autor:



Nakon što su jučer objavili spot “Svaka obitelj je sveta” (KlikKlik), Zagreb Pride je nakon brojnih natpisa u medijima i loših reakcija koje su došle iz same LGBT zajednice, odlučio povući spot.

Objavili su na Facebook profilu: “Dragie svie, namjera Zagreb Pridea nikada u prošlosti nije bila, nije i nikada neće biti poticanje na nasilje, diskriminaciju, omalovažavanje i vrijeđanje bilo koje osobe i bilo kojeg oblika obiteljskog života. Uvažavamo razmišljanja i kritike pripadnika i pripadnica LGBT zajednice o video spotu, te smo samo zbog vas odlučili povući spot. U ime Zagreb Pridea, Matea Popov i Marko Jurčić.”

Novinar Drago Pilsel prijavio je spot Pravobraniteljici za djecu jer prema njegovom mišljenju spot ne potiče na toleranciju, nego baš suprotno.

Zagreb Pride reagirao je na izjave te su obećali kako će se danas tokom dana predstaviti novi video uradak.

Priupitali smo za mišljenje osobe iz zajednice, te smo dobili raznolike odgovore:

Đurđica (28): “Osobno mislim da je spot bio potpuni promašaj. To se sve moglo puno bolje odraditi… Da stvarno svi budemo ponosni na to, a ne samo da se ispuni prazan prostor i da se to odradi pro forme tek toliko da pokažemo da imamo spot. Ne razumijem najbolje poantu spota niti kako može nekome objasniti zbog čega se mi borimo za to da imamo ista prava kao i svi drugi, da možemo osnovati obitelj i živjeti normalno. Sada je sva pozornost usmjerena ka nama, to je istina, ali u toliko negativnoj konotaciji da se samo nadam da neće biti ozbiljnijih posljedica.”

Angela (33): “Iskreno, ne bih htjela komentirati spot.”

Maja (27): “Kako objasniti prosječnom građaninu… Zašto se igračke spaljuju? Nikako. Tko će imati za to vremena? Tko će htjeti poslušati? Je*iga, asocijacija je kriva, negativna. Daleko od toga da poanta ukidanja rodnih stereotipa nije dobra. Daleko.”

Anita (27): “Spot sam vidjela i upitala se „WTF“, ali kako bezuvjetno vjerujem u Zagreb Pride bila sam sigurna da će spot biti popraćen dobro razrađenom pričom i argumentima zašto je to baš tako. Onda sam vidjela komentare tipa “Iskusniji aktivisti bi to bolje” pa sam poludila i pomislila si gdje su ti aktivisti i njihove silne kampanje! Čekala sam Prideovu priču kojoj će stati iza svog djela i objasniti ormarušama ponajprije da ni one/i kao ni homofobi ne moraju gledati ako im se ne sviđa i ne moraju doći u povorku… I onda sam se razočarala jer Pride ne stoji iza svog djela i ne nalazim opravdanje za to. Sam spot mi je ružan, ali ne vidim ništa sporno u tome da prikazuje spaljivanje koje je zapravo brisanje svih normi (jer djevojčica ne pali hetero par, nego barbika s brkovima i našminkanog kena, između ostalih).”

Josip (30): “Mislim da je svakako radikalan, i da je taj aspekt piromanije u njemu malo škakljiv. Ali oko interpretacije, po meni, nema nikakve dvojbe. Djevojčica se osjeća isključenom. njena obitelj, koja je očito puna ljubavi i brižna, je isključena iz društvene norme. I ona u trenutku revolta reagira direktno, emocionalno, dječije.. Uostalom, svi smo se na svakakve načine igrali s barbikama i kenovima i te su lutke već odavno uvriježeni simbol vrlo neugodnih stereotipa. Sjećam se i jednog istraživanja, kad se pojavio strah da barbika utječe na klinke da budu anoreksične sa onim svojim bolesnim strukom. Pa je istraživanje pokazalo da se djeca, u stvari, ni najmanje ne identificiraju s tim lutkama. A to da je povučen, čini se da je reakcija javnosti malo zatekla Pride. Na kraju je najpametniji potez, da se smire kontroverze i ne zasjene povorku. Jučer mi je sinulo da se u ovoj kontroverzi vidi nešto vrlo pozitivno: dolazimo do točke gdje prajd postaje mainstream. I kao što vani imaju s jedne strane one mainstream fešta-prajdove, čija je politička poruka oslabila, i one alternativne, radikalne, queer-feminističke koji nastavljaju borbu u daljnjim pravcima, kao da se sad u tom spotu i kačenju oko njega javilo sjeme te podjele i kod nas. I to mi je super. Možda prva kontroverza oko prajda gdje nisu s jedne strane (auto)homofobi, a s druge cijela out zajednica, već gdje se među nama nazire neko profiliranje i konstruktivna rasprava o tome što dalje.”

Marin (21): “Mislim da spot šalje jednu širu poruku i da zbog jako velike količine tema koje pokušava pokriti je isto tako sklon i prevelikoj količini interpretacija. na osobnoj razini mislim da je htjela biti poslana pozitivna poruka u kojem dijete sniva taj san jer njena obitelj nije priznata, no opet se ne slažem sa grafičkim prikazom izgaranja plastičnih lica. Izgleda mi nasilno i to čak na pomalo uvrnut način. Dvojbeni mi je taj moment jer da nije bilo paleža, a da je ostatak spota isti, spot bi prošao nezamijećeno gdje opet gubi svoju funkciju. U konačnici, pozitivna ideja, nespretna realizacija.”

Natalija (32): “Već sam ga komentirala na LORI-nom fejsu, ne sviđa mi se uopće, mislim da je kontraproduktivan. Evo, baš mi je jedan kolega rekao da ga spaljivanje podsjeća na koncentracijske logore, a i ja mislim da spaljivanje, ljubav i obitelj ne idu jedno s drugim mislim da će takav spot samo prouzročiti kontraverze i navuci gnjev ljudi na LGBT zajednicu. Uglavnom, totalno promašena poruka – tj, poruka da su sve obitelji ok je dobra, ali sam sadržaj spota je loš. Eto, što da kažem, uglavnom ne dopada mi se nimalo spot i ako su ga povukli mislim da su dobro napravili.”

Ivan (27): “Mislim da spot na umjetnički način odašilje jasnu političku poruku. Iako bi netko mogao reći da je ‘kontroverzan’, samo takav se može probiti u ‘divljinu’ medijskog prostora i ostaviti utisak. Isto tako smatram da cenzura govori o bojažljivoj hrvatskoj većini koja još uvijek ne shvaća slobodu izražavanja, te se povodi svojim lažnim i licemjernim moralom, razotkrivajući u isto vrijeme svoj hegemonijski karakter.”

Mate (28): „Neki moj utisak je bi bio da nisam shvatio baš taj pokušaj subverzije s Kenom i barbikom, iako ne iz moralnih razloga… ali pored pokušaja subverzije bojim se da se lagano reproduciralo neke druge stereotipe. Npr. djevojčica se budi u stanu jedne middle class obitelji, sa sterilnim IKEA namještajem . Pokušaj transsubverzije je legitiman ali mi na kraju ispada kao da se model nuklerane obitelji i tog principa aktivnog/muškog i pasivnog/ženskog partnera reproducirao – očito je tko od njih dvoje “performira” muškarca – što doduše može biti subverzivno u smislu da je svaki rod performativan ali možda u tom smislu nedostaje mašte.. ne znam.“

Frane (28) – Film ne spaljuje heteroseksualne obitelji već heteroseksualni obiteljski imperativ, normiranost društva na nevine djevojčice kojima valjda ni na kraj pameti ne bi trebalo biti da Kenu bolje pristaje ružičasta haljina nego traktor izblajhanih kućanica. Nadao sam se da je vrijeme podilaženja većinskom ukusu iza nas, dotim povlačenje spota smatram ničim drugim doli homofobnim skandaliziranjem jednog umjetničkog djela.

Diana (24) - Toliko sam razočarana i baš baš mi je žao. Viktora mi je zapravo žao jer mislim si “pa šta mu je to trebalo”, i što ikome treba pokušavat spojit Watersa i siluetu “Enter the Voida”. I da ova kritika postane konstruktivna, nije mi samo šteta kako je to napravljeno, već kako to NIJE napravljeno. Pa krenimo redom, NARAVNO da je “svaka obitelj sveta” zašto to onda nije i ona metaforička, plastična, hetero Ken i Barbie family koja eto gori? I to pred očima jednog jako mladog i nježnog djeteta koje i bi trebalo bit osnova i najbitnije u svakoj obitelji? Zašto jednu (a)tipičnu (ali i dalje!!) obitelj prikazivati pozitivnom kroz paralelu kako tipične obitelji mogu biti negativne, zašto? I najbitnije, trans dečko u spotu je wooow, nešto pure divno, toliko blizak, drag i normalan sam po sebi, točno takav kakav je, i savršen materijal za savršenog tatu. S ovim castom to se moglo sasvim proaktivno napravit, bez ikakve jeftine “antikampanje”. Da… obitelj je obitelj…svi mogu i trebaju bit jednaki. Totalno je nebitno tko je kojeg roda, spola, seksualne orjentacije, ljudi su prvo duhovna bića tj. energija a tek onda utjelovljenje tj. manifestacija i jedino je bitno da si ok, pozitivan, ostalo su sve samo slova i brojke. Ma znate što, zapravo me ovo sve totalno naživciralo. Ali OK, i negativan PR je PR. Pogotovo tu, u podrumu od države tako da nam svima sugeriram da idemo sad krpat za ovim i na prajdu veselo i normalno “ugasimo ovaj požar” ! Meni je ovo samo dodatna motivacija za “dostojanstveno” proslavit Pride. Šetamo u subotu! <3


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Dominik Colins
Qoohanje za romantike