FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Ray Ban poziva nas da se nikada ne skrivamo

objavljeno:

5. 05. 2012.
Ray Ban poziva nas da se nikada ne skrivamo

autor:



Slogan branda sunčanih naočala Ray Ban je „Never hide“. Ingenioznost copywriterskog zahvata u tom sloganu zapanjila bi da nije riječ o naočalama visoke cijene, čiji si kreatori očito mogu priuštiti sloganotvoračke talente. Istovremeno staviti nekome na nos naočale koje zakrivaju oči i dio lica, te naložiti mu da se nikada „ne skriva“, instantno upućuje na činjenicu da se identitet svake osobe može izraziti na više kanala.

Asocijacija s pozivom na comingout LGBT osoba povezana s oblikovanjem slogana tvrtke Ray Ban nikada nije bila intenzivnija doli 2009. godine, kada je na Trgu Bana Jelačića još uvijek pola Mullerove zgrade bilo zakriveno ceradom na kojoj su se izmjenjivale različite reklame, a baš tijekom održavanja Povorke ponosa u lipnju bila je rastegnuta reklama upravo za njihove sunčane naočale u koloritu koji podsjeća na Andy Warhola (još uz napomenu „colorize“) i velikim natpisom „Never hide“. Fotograf koji je dan nakon postavljanja duginih zastava na Trg, koje se tradicionalno od 2007. godine postavljaju na glavni Trg u znak obilježavanja stonewallške pobune, te kao najava nadolazeće zagrebačke povorke ponosa, fotoaparatom ovjekovječio kako ispred zastave u čijoj je pozadini vidljiva reklama prolijeće golub, doživio je ono za čime teže mnogi iz njegove struke: uhvatiti trenutak koji zrači ispunjenošću značenjem svakome tko njegovu fotografiju pogleda.

Za svoju 75. obljetnicu, Ray Ban brand kreirao je i posebnu kampanju koja se satoji od niza fotografija od kojih je svaka smještena u određeno vremensko razdoblje 20. stoljeća. Na jednoj od njih, onoj koja prikazuje setting iz 40ih godina prošlog stoljeća a koju možete vidjeti gore u članku, prikazan je muški par koji, držeći se za ruke, hoda ulicom uz zgrožene poglede prolaznika, ali s apsolutno neopterećenim izrazom lica koji se da razabrati ispod sunačanih naočala. Ova je fotografija iz kampanje inspirirana životom i dijelom Taylora Meada, umjetnika kojeg će se brojni sjetiti iz završne sekvence megapopularnog Jarmuschevog omnibusa Kava i cigarete, a koji je inače bio prozvan jednim od prvih underground glumaca, te također bio i jedan od muza Andya Warhola, a o čijem je životu konačno snimljen i dokumentarac 2005. godine.

Uz to što je bio poznat po tomu da hrani mačke lutalice usred noći po grobljima Manhattana, Mead je također čovjek koji je u javnost prenio svoje iskustvo življenja kao LGBT osoba u vremenima kada je to bilo opasno na gotovo svim razinama. Iz Maroka je Mead za „uspomenu“ ponio i veliki ožiljak preko pola prsa, ali ga to očito nije spriječilo u tomu da svoj identitet – nikada ne skriva.

Inspiracija za dio obljetničke kampanje Ray Bana stoga je shvatljiva već i na intuitivnoj razini, a uz njegov hommage, u kampanji se mogu vidjeti i bitnici, hipiji i različiti ini buntovnici svoga vremena za koje su kreatori kampanje smatrali da odražavaju bit slogana koji potiče na samoizražavanje. Što je sve lijepo, naravno, ali opet se, zbog već navedene visine iznosa koji se mora izdvojiti ne bi li se postalo ponosnim vlasnikom brandiranih očnih pokrivala, taj samoizričaj ipak klasno ograničava samo na one nesamozatajne koji su uz to i dubljeg džepa.


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike