Započinje projekt “Suzbijanje homo/bi/transfobije u školama”
autor:
Dina J.Lezbijska organizacija Rijeka „LORI“ započela je provođenje projekta Smanjenje homo/bi/transfobije u srednjim školama i osiguranje adekvatne podrške za LGBT srednjoškolsku populaciju. Osnovni cilj projekta je smanjenje homo/bi/transfobije i zlostavljanja na osnovu seksualne orijentacije i/ili rodnog identiteta/izražavanja među mladima i zaštita ljudskih prava LGBT srednjoškolske populacije.
Mlade lezbijke, gejevi, biseksualne i transrodne osobe prolaze jednak stres i tjeskobu koju prolaze sve mlade osobe kao dio odrastanja. Bitna je razlika da u isto vrijeme moraju prihvatiti i nositi se s identitetom zbog kojeg će biti stigmatizirane i to obično bez potpore roditelja koji često upravo sami postaju opresori. Nadalje, u pravilu se srednjoškolci/ke ne obraćaju za pomoć stručnim djelatnicima/icama u školi budući imaju strah da će i ovdje naići na odbacivanje i osudu. S druge strane, stručno osoblje (psiholozi/ginje, pedagozi/ginje i sl.) nema dovoljno informacija niti adekvatnog znanja po pitanju psihosocijalne podrške za LGBT mlade, a često su i sami/e žrtve vlastite homofobije.
Situacija u školama u Sloveniji obeshrabrujuća za LGBT nastavnike
Zlostavljanje (bullying) i homo/bi/transfobija koje trpe mlade LGBT osobe u svojoj školskoj okolini ostavlja posljedice na njihovu fizičku i emocionalnu dobrobit kao i na sudjelovanje i (ne)uspjeh u školi. Identificirane su jasne poveznice kako nejednakost, socijalna isključenost i diskriminacija negativno utječu na zdravlje, dobrobit, uspjeh i postignuća djece i mladih. Kod nas ne postoji točan podatak koliko je srednjoškolaca/ki izloženo zlostavljanju u školama zbog njihove seksualne orijentacije i/ili rodnog identiteta. Za usporedbu, u istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji 66% LGBT mladih doživjelo je zlostavljanje u školi. 58% od njih nije nikad prijavilo nasilje, a polovica od njih izostaje iz škole zbog tog nasilja.
Projekt je otvoren za sve osobe koje žele sudjelovati u njemu i doprinijeti razvoju aktivnosti.
Komentirajte!