Damir Bartol Indoš nagrađen na izložbi T-HT@MSU
autor:
Marino ČajdoOd 249 radova, koliko ih je ove godine pristiglo na natječajnu izložbu T-HT, među 40 odabranih našla se i instalacija Damira Bartola Indoša iz predstave ‘Kriegspiel’ koja je izvedena na prošlogodišnjem Festivalu Perforacije. Upravo se Indoševa instalacija našla i među tri nagrađene na sinoćnjoj ceremoniji zatvaranja postava, što je posebna čast uzmemo li u obzir da se radi o najprestižnijoj otkupnoj nagradi u recentom vizualnom umjetničkom stvaralaštvu i činjenici da će instalacija od sada biti dio fundusa Muzeja suvremene umjetnosti.
‘Kriegspiel’ Damira Bartola Indoša i Tanje Vrvilo predstavlja inačicu šaha zasnovanom na Von Clausewitzovoj teoriji ratovanja i konkretnim Napoleonovim pohodima. Iako patent ‘Kriegspiela’ nije postao popularniji od šaha, u uskim krugovinma ostao je fascinantan primjer kombinacije igre i teorijskog uvida. Damir Bartol Indoš već je desetljećima jedinstvena pojava na domaćoj izvedbenoj sceni, zagledan u obzor filozofije i ishodišta performansa. Bez obzira je li u njima primaran pokret, gesta, glazba ili tekst, njegovi su radovi uvijek i igra, i sve ono što je od igre puno ozbiljnije.
Janečić u MSU-u, sa slikom i na slici
Kako nam je rekao Damir Bartol Indoš, ova nagrada za njega predstavlja uspostavljanje ideje vrijednosti rada u smislu javnog kulturnog dobra, materijaliziranog i pohranjenog u instituciji muzeja suvremenog umjetničkog karaktera. „Iz faze anonimne vrijednosti prelazim u fazu općeg kanona onoga što specijalisti procjenjuju kao umjetnički aktualno-novoostvareno, u vremenu koje nije niti sadašnje, pa stoga ne može biti niti prošlo ili buduće“, kaže o svom prvom radu u fundusu Muzeja za suvremenu umjetnosti, konkretno, o prvom modelu opružne zvučne kutije pod nazivom ‘Šahtofon’, model 4132.
Indoš: Bez Festivala Perforacije i Kulture promjene performans ne bi postojao
Podsjetimo, ‘Šahtofon’ je proizašao iz performansa koji bez pomoći Festivala Perforacije i Kulture promjene zagrebačkog SC-a ne bi danas postojao u ovom obliku. Bez ove suradnje Šahtofoni kao alatke za igru Kriegsspiela ne bi postojale, niti bi se dogodilo postojanje Šahtofona kao interaktivne skulpture na izložbi THT-MSU. „Važno je napomenuti veliki trud Tanje Vrvilo na konceptu performansa i izvođačko-teritorijskog osmišljavanja tajne postojanja Čovjekom Šahtofonom. Video život Šahtofona hrane slike Ivana Marušića Klifa i svjetlosna energija Damira Kruhaka a glazbu koja stupa u otvorenu linije komunikacije sa Šahtovonima mene i Tanje proizvodi Helge Hinteregger“, rekao nam je Indoš ne želeći izostaviti nikog iz uspješnog performerskog tima.
Između ostalog, radi se i o uspjehu Festivala Perforacije, odnosno udruge Domino koja stoji iza njega, koja je uz Kulturu promjene još jednom prepoznala umjetnički potencijal izvedbenog djela prije nego što su to učinile institucije i organizacije koje se pozamašnim svotama financiraju iz državnog proračuna, kao što je i natječajna izložba T-HT-a uz obilnu financijsku potporu moćnog partnera; tim više uzmemo li u obzir da i sami navode na svojim službenim stranicama kako je „peto izdanje natječaja potvrdilo kako projekt okuplja ponajbolje domaće umjetnike i donosi reprezentativan presjek trenutne scene … pred stručno povjerenstvo s nimalo laganim zadatkom“.
‘Kriegspiel’ će ove godine biti izveden na Terraneo festivalu u Šibeniku 10. kolovoza, na festivalu suvremenog kazališta ‘Zadar snova’ 12. kolovoza, Akto festivalu Bitola 15. kolovoza, 9. rujna na Zoom festivalu u Rijeci te 12.9. u Art radionici Lazareti u Dubrovniku.
Komentirajte!