FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Vikend – višeslojan film s ljubavnom pričom, a ne gej ljubavna drama

objavljeno:

2. 02. 2012.
Vikend – višeslojan film s ljubavnom pričom, a ne gej ljubavna drama

autor:



Film koji je najavljivan kao jedna od najljepših ljubavnih drama koje ćete pogledati ove godine može zapasti u opasnost da bude percipiran kao upravo to – ljubavna drama i ništa više.

Upravo je to ono, međutim, što ovom filmu pridaje na vrijednosti – on jest ljubavna drama, ali je uz to i puno više od toga, te time djeluje i vjerodostojnije, jer niti jedna ljubavna priča nije samo to. Vikend, uz naslov, daje i okvir samoj priči, i to ne samo vremenski – film prikazuje brzi ritam provođenja slobodnog vremena u gradu tijekom kojeg na vidjelo izlaze prave prirode odnosa između likova: trenuci provedeni sa strejt prijateljima prikazani su možda prisnima i opuštenima, međutim glavni će lik, Russel, uskoro napustiti taj krug i zaputiti se prema gej klubu, prethodno im prodavajući priču da ide kući jer se mora odmoriti za posao.

Njegove zadrške spram iznašanja što u biti misli, osnova je razvoja i njegovog odnosa spram novog ljubavnika – Glen, kojeg u tom klubu upoznaje i s kojim tijekom filma izgrađuje ljubavnički odnos, će ga postepeno tijekom vikenda i tijekom filma suočiti s činjenicom da se on samo smatra autanim gejem, a da u biti pred sobom samim skriva vlastitu nesigurnost, za koju mu ljudi oko njega pak ne daju osnovu, nego ju on stvara iz vlastitih strahova.

Tako vremenski i kontekstualni okvir dva dana vikenda i razvoj ljubavničkog odnosa tijekom tog perioda postaju možda najvidljivijim dijelovima filma koji bi se mogao sročiti u rečenicu „ljubavna gej drama Vikend“, međutim predstavljaju samo osnovu iz koje se razvijaju brojna druga pitanja s kojima se film s jednakom pozornošću bavi – ali kao što to čini i s ljubavnim motivom, bez pretjerane patetike i teatralnosti, nego s dozom detaljizirane životnosti: iako možda ne bismo postupili poput glavnog lika, možda čak i silno htjeli da on sam drugačije postupi, u svakom ćemo trenutku imati osjećaj osnovanosti njegovih postupaka iz anatomije njegovog karaktera koji je prikazan više neprobojnim izrazom lica nego riječima.

Uz to što za ljubavni film posjeduje izrazito malu dozu patetike, on također ne odlikuje niti pojednostavnjivanim prikazom života mladog geja koji se najčešće u filmovima svodi na verbalno iskazan odnos spram svog identiteta u dramatičnim razgovorima. U Vikendu će to biti prikazano kroz životne situacije i njegove odluke kada se nađe u njima – procjena vlastitog statusa u svakom trenutku (po ulasku u klub odmah procjenjuje je li netko „u njegovoj ligi“ i time dostupan ili ne), nemogućnost pričanja o njihovom susretu čak i sa samim partnerom naredni dan, a kamoli s najboljim prijateljem koji je strejt,i istovremeno, inzistiranje na tomu da je pun samopouzdanja spram svog posla, spram prijatelja, spram svoje okoline i seksualnog života.

Vikend je stoga naslov koji ne zaobilazi teme koje nisu smatrane najatraktivnijim izborom za ćaskanje: usamljenost uzrokovana otuđenim načinom života, konzumerizam u obliku poklonstva spram brandova, autocenzura od strane samih gejeva u komunikaciji sa strejt okolinom, autanost kao statusni simbol, a naročito stvaranje umjetnog dojma prirodnosti komunikacije između dvojice seksualnih partnera koji su se upoznali netom prije seksa – ali nije gruba ili tugaljiva kritika jednog (gej) životnog stila, nego slikovit i istovremeno realan zbog višeslojnosti prikaz istog. Lovorike autoru filma svakako mogu pripasti i zbog posve neuobičajene odluke da gledatelja pritom ne izmori osjećajem nelagode i agonizirajućeg supatništva s protagonistom – što je postupak kojem itekako pribjegavaju brojni autori koji svojim uradcima žele pridati na kinematografskoj vrijednosti.

Naposlijetku, uz niz značajki kojim se ovaj naslov odvaja od ukalupljene šablone po kojoj se doslovce poput proizvoda izrađuju ljubavne drame – ovo nije ljubić tijekom kojeg čekamo da glavni lik uspije u tomu da ga predmet njegove žudnje zapazi, ne čekamo niti taj finalni poljubac – on se desio u pijanim scenama odmah na početku filma. Seks je također prisutan tijekom čitavog filma, a zavjeti i dugoročnost otklonjeni su jednako tako kao mogućnost odmah na početku. Kraj se ipak iščekuje s pitanjem: hoće li on napokon uspjeti dosegnuti ne svog partnera, nego samoga sebe.

Film pogledajte na valentinovskim Queer MoMentima -13. veljače u 19 sati  i 14. veljače u 21 sat kinu Europa, Varšavska 3!


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike