Beuysove prepone
autor:
Plišani mučenik
Keith Hennessyjeva predstava „Crotch“ jedna je od stvari koje nikako ne smijete propustiti na ovogodišnjem Queeru. Crotch je vizualno-performerska predstava koja se do temelja oslanja na rad njemačkog konceptualnog umjetnika Josepha Beuysa, iako sve reference na visoku umjetnost i povijest umjetnosti ne mogu izbrisati bol, zbunjenost, kajanje, okrutnost, izdaju, traumu… Na početku predstave Hennessy poziva publiku da se upozna s prostorom za izvedbu, kvazi-beuysovskim okruženjem, uz pratnju EmmyLou Harris. Imaju priliku pregledati brojne objekte, primjerice limunove s noćnim lampama (hommage Beuysovom Capri Batterie). Tu je i obješeni plišani medvjedić sa zatvorskom kapuljačom kojeg Hennessy bičuje, igračka zeca, tri trokuta od ružičaste tkanine i tako dalje… Beuysovske reference idu dalje, pa tako natpis na jednoj tkanini govori da je „tišina Marcela Duchampa precijenjena” – što je izravna referenca na rečenicu koju je Beuys izgovorio na radiju 1946. godine. Hennessy nas uvodi u svijet fizičkih ograničenja i paraliziranosti, a sve to čini noseći na glavi masku s Munchovim Krikom. Što se sve događa u predstavi nećemo otkrivati, jer je gotovo nemoguće prenijeti sve čemu Hennessy podvrgne svoje gledatelje, ali riječ je o predstavi koju svakako treba vidjeti jer je to iskustvo koje mijenja umjetnika, ali i gledatelja. Ili točnije – gledatelji jednako stvaraju umjetnost.
Beuys
Za one koji ne znaju, Joseph Beuys jedan je od najvažnijih umjetnika 20. stoljeća. Bavio se umjetnošću na tradicionalan način – slikarstvom, crtanjem, skulpturom i instalacijama, ali je jedan od predvodnika performansa kao umjetnosti. Posebno se bavio konceptom socijalne, kulturne i političke funkcije umjetnosti. Keith Hennessy je umjetnik, plesač i performer iz San Francisca.
Foto: yi chun wu
Komentirajte!