WebCam u prošlim tjednima najpopularnije sredstvo autanja
autor:
Marino ČajdoComing out putem videa postao je iznimno popularan među LGBT zajednicom, bilo da se radi o dirljivim obiteljskim porukama američkih vojnika ili npr. Fuck You spota kakvog je svojedobno producirala udruga Zagreb Pride. Upravo su vojnici ti čiji videi u posljednje vrijeme zasipavaju YouTube, a čitavu je brojku dodatno pojačala činjenica da se Coming out dan gotovo poklopio s konačnim opozivom DADT-a. Neki od njih su svoje uratke ponudili na uvid svima, drugi su pak samo selektirali odabrane iz svoje blizine.
Dok je većina videa zamišljena kao jednostavna coming out priča, drugi su dio procesa uspostavljanja kontakta s bližnjima ili čak svima koji posjeduju internet. Producirani su naravno samo običnim WebCamom i mikrofonom. Većina videa nije editirana, zvuk je loš i često neusklađen s slikom no unatoč tome svi su nabijeni emocijama.
Prema informacijama koje je ustupio YouTube, preko 5000 videa koji su tagirani oznakom „coming out“ su uploadani na site u tjednu prije Coming Out dana, dok je dodatnih 12 000 uploadano nakon tog datuma.
Ovi videi svoje postojanje mahom duguju novim društvenim normama koje su karakteristične za našu generaciju, odraslu uz reality showove i društvene mreže, smatraju psiholozi. Na nebrojeno mnogo načina, tinejdžeri i mladi danas shvaćaju kako stigma zbog dijeljenja svojih osobnih informacija sa svima – jednostavno više ne postoji.
Za vojnike koji su tako napravili coming out, ova je metoda bila na neki način i taktička. Svi pogledaju isti video, nema potrebe za prepričavanjem priče, a istodobno – obitelj koja promatra biva zaštićena od toga da drugi vide kako su emotivno reagirali. Na kraju krajeva, Skype je često jedini alat komunikacije s obitelji i prijateljima za te osobe.
Iako privatnost putem online autanja jest narušena, ono bez obzira na način na koji se dogodio, pokazuje znak zrelosti i samosvijesti.
Evo i pregleda nekoliko najgledanijih coming out videa u proteklih tjedan dana:
Komentirajte!