Gordan Duhaček: Domaći su gejevi zaljubljeni u svoja četiri zida
autor:
adminGordanu Duhačeku krajem 2009. godine izašla je knjiga „Destruktivna kritika“ u izdanju Domina. Duhaček inače kao novinar Radija 101 prati kulturnu i književnu scenu, a nekoliko je godina i sam zanimljiv medijima zbog svog angažmana u aktivizmu i organizaciji Pridea.
„Mislim da sam u aktivizmu predugo prisutan, još od 2006. godine, pa zato i od sljedeće godine više ne namjeravam biti. Ne da mi se. Odslužio sam svoje, nadam se. No, na ove četiri godine gledam s priličnim zadovoljstvom i smatram da je učinjen vidljiv napredak, ponajviše u organizaciji, percepciji i važnosti Pridea kao ključnog nacionalnog LGBTIQ događaja, ali i kao aktivističke ekipe ljudi s kojima se mnogi ne slažu, ali zato znaju da na nas mogu računati. Pride je u posljednje dvije godine napravljen s idejom da ono što mislimo također javno govorimo i radimo, te da sve ono što najavimo – ostvarimo. Sviđalo se to širokim pederskim masama ili ne. Drago mi je što sam i ja malo pomogao u svemu tome“, kaže Duhaček o svojem aktivističkom angažmanu i dodaje da je Hrvatska je u cijeloj gay priči negdje gdje su Europa i Amerika bile sedamdesetih. „Općenito sam prilično optimističan oko razvoja događaja, iako taj optimizam ne temeljim na domovinskoj gay zajednici, koja je i dalje većinom zaljubljena u svoja četiri zida i u kojoj neke temeljne stvari, koje su drugdje odavno aksiomi, kao što su coming out, Pride, gay identitet i slično, i dalje nepojmljive. A meni se fakat više ne da nikome objašnjavati da su dva plus dva četiri, pa se nadam da će to odraditi neke nove generacije“, tvrdi Duhaček.
Koliko je knjiga „Destruktivna kritika—pederske priče“ u stvari autobiografska? „Sve je izmišljeno, osim činjenica. Dakle, ta knjiga nije autobiografska, iako se nisam ustručavao koristiti sve što mi je ikada palo na pamet ili što sam čuo ili što sam doživio. Ali sve to je, ponekad i bezobzirno, iskorišteno za priču koju sam htio napisati. Autobiografskog ima najviše u emocijama likova, kao i njihovim psihičkim stanjima, no u opisanim događajima tek sporadično. Tako da odmah mogu reći da moja mama nije umrla, nego je na moju veliku sreću i zadovoljstvo živa i zdrava, a i napominjem da se nisam nikada ispovraćao po nekome za vrijeme seksa, što se također može naći u jednoj priči“, pojašnjava Duhaček.
Sve su knjige domaćih autora (a tu uključujem i bosanske i srpske) o gay temi ispovjednog karaktera – zašto? „Iskreno se nadam da “Destruktivna kritika” u sebi ne sadrži ni trunku ispovjednosti, jer samo se grijesi ispovijedaju, a pederluk, ako ga se već ne smatra vrlinom, zasigurno nije ništa (po)grešno. Ispovjedna intonacija prisutna je u tim djelima vjerojatno i zbog toga što su ih pisali ljudi iz jedne starije generacije, čija su iskustva gay života prožeta skrivanjem, nevidljivošću, mnogo perfidnijom općom homofobijom. Sve te knjige, a pretpostavljam da pitaš za djela poput “Staklenca”, “Berlinskog ručnika” i “Na mom Ikea kauču”, imaju veliki kulturološki značaj, jer važno je biti prvi i probiti led, ali nisu baš dobra književnost. No, kako se u Hrvatskoj objavljuje toliko ne baš dobre književnosti, ne vidim zašto barem neki dio od svega toga ne bi bio gay tematike“, odgovara Gordan Duhaček i dodaje da mu je „oduvijek bilo nekako cool što sam peder, pa čak i dok nisam bio sam sa sobom načisto u vezi svega“.
„Recimo, imao sam i ja onu obaveznu biseksualnu fazu, u kojoj se mnogi homoseksualci u Hrvatskoj zadrže cijeli život. Ja sam je apsolvirao do kraja tinejdžerskih godina, hvala Bogu. Jednostavno sam shvatio da mi moj pederluk otvara čitave svjetove kojih inače ne bih bio uopće svjestan, od umjetnosti preko poimanja društva i svijeta u kojem živim pa sve do najobičnijih svakodnevnih sitnica. Pa se isti stav prelio i u moje prozne tekstove. Naravno da sam pisao radikalno neapologetski – kome i zbog čega bih se trebao ispričavati, umiljavati, pa čak i objašnjavati zato što sam peder? Moja tajna ambicija u vezi “Destruktivne kritike” i nije toliko književna, nego da će na tu knjigu možda naletiti neki petnaestogodišnji peder kojega sve to još muči, pročitati je i pomisliti: ‘Yeah, baby, yeah, baš je okej biti gej’“, zaključuje Duhaček.
Ovaj ne zna sta ce od silne mrznje i frustracije na nacionalnoj osnovi. Jadnik. Jos samo kada bi dobio zelenu kartu za Divlji zapad pa da nam se skine sa kuke sa sve srbima i hrvatima i svim ruznim stvarima kojima maltretira ljude na gayserbia forumu. Mislim da bi kao aktivista trebao da zna da gejevi ne treba da mrze ljude jer su druge vjere i sl. Njegovo ponasanje tj njegov “aktivizam” nama ide na veliku stetu. Zato Popeye idi u Germaniju, idi na Divlji zapad ili se drzi Hrvatske i Sarajeva a Srbiju zaobidji u sirokom luku jer nam je dovoljno lose bez tebe tj bez ne daj boze da neko primeti kako si ti i nas aktivista. To bi znacilo da su gejevi naciste i takva steta bi bila nepopravljiva za nas.
Bilo bi lepo da Duhacek svoju malogradjanstinu ostavi za sebe i da brine samo
o svom zivotu, sam ili uz pomoc… Autovanje nije merilo nikakve vrednosti
jer da jeste onda bi Duhacek bio veoma mali peder obzirom da se autovao sa ne
bas malo godina a nas koji smo se autovali mnogo mladji od njega ima mnogo i
bilo bi zanimljivo da ga pocnemo prozivati, maltretirati i ponizavati na isti
nacin na koji on to radi.
Ovakvi su izrodili Obraz i pretnje splitskoj paradi!!!
I jos pitanje: zasto vrli Duhacek kao aktivista nije ukljucio porodicu u
aktivizam kao sto to cine prave aktiviste u inostranstvu?
I tako… ima Duhacek cime da se zabavi a kada ce se tko autovati to je
apsolutno licna stvar i svatko ima svoj razlog za i protiv kao i pravo na
svaku vrstu odluke i izbora.
Tolerancija i razumevanje su preduslov da neko bude aktivista, zar ne?
Aktivizam ne podrazumeva hranjenje trulog ega gladnog paznje javnosti ili
“ganjanje” green card-a, aktivizam je nesto sasvim drugo a Duhacek je, kao
sto rekoh, samo okidac za stvaranje Obraza i prototip balkanske
malogradjanstine. Neka nas neko spasi zla!!!
p.s. autovan sam od svoje cetrnaeste godine
Hahahah “dobar” mu je naslov knjige, destruktivna kritika sto je ujedno jedini njegov zivotni pravac i nacin delovanja i razmisljanja. Inace “veliki aktivista”, navodno rano autovani i mrzitelj neautovanih iako je za neke klince smesno okasnio sa autovanjem, veliki mrzitelj drugacijih od sebe i navodni pisac sto je jos jedan pomodarski fenomen ovog vremena trebao bi da zna sta je destrukcija, trebao bi da zna kao sto Hans rece da aktivista pa jos gay ne samo da ne treba nego ne sme da mrzi, trebao bi da zna da je njegova destruktivna kritika prema svemu sto mrzi samo njegov problem. Trebao bi da zna i da je njegov aktivizam smesan jer je u Bosni delovao samo opet u vidu destruktivne kritike i sumanute mrznje neautovanih pa je onda otisao u Hrvatsku kada su tamo ljudi prosli sve najgore i najteze za gay aktivizam i sada medju neznalicama grabi tudje lovorike. To je vec bedno, jako bedno.
Duhacek je jedino prihvacen sa svom svojom mrznjom na sajtu gayserbia a razlog tome je nezdrava sredina i isti takvi forumasi koji misle da je manjina = mrznja i destrukcija. Osim samodestrukcije ni pomenuti forumasi ni Popeye tj Duhacek nista drugo nece uciniti, znaciti ili predstavljati za gay populaciju i svakog ko je iole normalan. Dakle Duhacek “dobar” ti je naslov “knjige”.
Komentirajte!
NEWSLETTER