FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Strip pionirka feminizma, S/M-a i lezbijske sugestibilnosti

objavljeno:

5. 03. 2011.
Strip pionirka feminizma, S/M-a i lezbijske sugestibilnosti

Jedna od najiščekivanijih ekranizacija prema strip predlošku konačno je ušla u svoju produkciju nakon gotovo desetljeća odgađanja realizacije projekta. Radi se o Wonder Woman, čija se priča konačno zakuhala objavom kako je izbor za glumicu koja će utjeloviti najpoznatiju strip božicu i Amazonku Dianu Prince završena. U igri su neko vrijeme bile Catherine Zeta Jones i Lauren Graham, no kako je od inicijacije projekta (koji je prvotno zamišljen kao film) prošlo deset godina – producenti su se, očekivano, odlučili za manje poznato i mlađe lice – Adrianne Palicki (na slici) a na kormilu projekta naći će se uspješni TV producent David E. Kelly.

Dok je sama glumica široj javnosti relativno nepoznata, egzotičan izgled joj se nikako ne može poreći. O pilotu u pripremi se još uvijek ne zna previše osim da će glavna akterica imati čak tri alter ega: uz superheroinu onaj urbane djevojke Diane Prince te Diane Themyscira – poslovne žene i izvršne direktorice svjetski poznate korporacije; i simultano proživljavati čak tri različite ljubavne priče za svaki od njih. Nažalost, niti jedna od potencijalnih ljubavi neće biti istospolna – no zato će iskre frcati iz narukvica na glavnu antagonisticu Veronicu Cale – zlu znanstvenicu koja se u WW univerzumu najčešće uspoređuje s Lexom Luthorom. Cale će, kako je danas objavljeno, igrati Britanka Elizabeth Hurley.

Ne radi se o prvoj televizijskoj produkciji avantura Wonder Woman koja je još prije nekoliko desetljeća predstavljala pravi izazov izvršnim producentima – s obzirom da se radi o najpoznatijoj ženskoj heroini u formi koja je obično pretrpana testosteronima i muškim likovima. Upravo zbog toga je Wonder Woman dugi niz godina percipirana kao feministička ikona a najuspješnija realizacija na ekranima bila je ona koja se emitirala između 1975. – 1979. s Lyndom Carter u glavnoj ulozi koja je u međuvremenu postala sinom za WW.

Opasnost od submisije muškarcima

Godine uoči i nakon Drugog svjetskog rata danas se smatraju zlatnim dobom američkog stripa kada su se priče o superjunacima probile u mainstream te najtraženije i tiražnije sadržaje. Pionirima poput Supermana i Batmana očajnički je trebao ženski protulik te je u inspiraciji psihologa-kriminalista Williama Marstona nastala Wonder Woman, heroina za koju se nadao da će izbalansirati rodne odnose u industriji. Prvi put se pojavljuje 1941. a pažnju je, dakako, privukla očitim koketiranjem s homo ili bolje rečeno lezbo erotikom te suptilnom promocijom S/M-a i bondagea.

Merston je, naime, bio radikalni feminist koji je vjerovao kako su žene, unatoč svojim majčinskim instinktima i ženskim dražima (koje je post-ratno društvo vrednovalo), bolje vođe od muškaraca koje je opisivao kao prirodno nasilne i destruktivne. Smatrao je kako ženama nema ravnih u moćima pregovaranja a kuriozitet je kako je njegovo idealiziranje pravde i istine dovelo do toga da izumi prvi moderni detektor laži! Ovi ideali bili su ključne karakteristike nove heroine u vidu njenih oružja: Lasso of the Truth i Bracelets of Submission.

U originalnom stripu, za razliku od kasnijih preinaka (uključujući TV seriju i strip), laso je simboliziralo Marstonovu vjeru u ženske sposobnosti pregovaranja dok su narukvice bile malo škakljiviji koncept. Imale su moć odbijanja metaka, ali bilo koji muškarac koji bi joj uspio svezati ruke (odnosno, spojiti zapešća) bi joj oduzeo sve moći. Prenesenim značenjem Marston je htio upozoriti žene na opasnosti podilaženja muškarcima koje također dovodi do gubitka moći u stvarnom životu.

Rajski otok prepun lezbijki

Uz zanimljive stavove o položaju žena Marston je imao, za to vrijeme, poprilično nekonvencionalne stavove o seksualnosti. Živio je u poligamiji s svojom ženom i ljubavnicom koje su obje poslužile kao uzori u kreaciji Wonder Woman. Često je prakticirao vezanje u seksu te smatrao kako pučanstvo nije dovoljno upoznato s užitkom koje proizlazi iz ove seksualne prakse. Vezanje je bilo česta tema u Wonder Woman stripovima četrdesetih – bilo da je dominantna ili u sugestivnim pozama submisivna sama heroina. Bilo je tu i spankinga koji je prevladavao kao oblik kažnjavanja i preodgoja neprijatelja, koji bi nakon ture po turu često bivali zahvalni i odustajali od svojih kriminalnih namjera.

Na homoseksualnost se također poprilično aludiralo, posebno u vidu Rajskog otoka – zemlje žena gdje muškarcima nije bio dozvoljen pristup a sama je amazonska princeza većinu zlatnog doba stripa provela u društvu djevojaka poznatih kao Holiday Girls. Kao i Wonder Woman, i one su se nalazile u zanimljivim situacijama koje su uključivale S&M, sugestivne poljupce i grljenja.

Nakon Marstonove smrti 1947. S/M, bondage, lezbijstvo i niz drugih kontroverznih tema odmah je isključeno iz daljnjih verzija stripa. Iako se moderna Wonder Woman još uvijek bori s izlaskom iz ormara, lezbijski likovi se sve češće pojavljuju na Rajskom otoku. Lezbijstvo, nekada samo aluzija u zemlji Amazonki, postalo je sastavni dio njihova sveženskog društva a likove vidimo kako se drže za ruke, grle i obraćaju kao partnericama. Djevojke podjednako uživaju u druženjima koliko se treniraju za bitke, no jednog od ključnih elemenata iz zlatnog doba – igra vezanja u kojima su često bivale submisivne pred božicom dominom, još uvijek nema.

Možda upravo David E. Kelly, čija je supruga Michelle Pfeiffer odigrala neke od snažnih ženskih uloga u karijeri, njoj za ljubav učini nešto i na tom području u dugo iščekivanom projektu.

 


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike