Igor Marković: “Šest cjelina progovarat će o govoru mržnje i nasilju”
autor:
Marino ČajdoKampanja protiv homofobije čiji su nositelji Centar za mirovne studije i Centar za LGBT ravnopravnost bliži se svom peaku, a danas možete pogledati još jedan od teasera. Nakon prethodnog video intervjua s sudionicom u kampanji Jelenom Popović-Volarić (klik na intervju!), danas možete pogledati intervju s Igorom Markovićem, ko-autorom koncepta kampanje.
Kako je najavio u intervjuu za Queer.hr, kampanju će karakterizirati tri različita medija u koja ide i to putem plakata, video spota i radio džingla. Svojim konceptom će upozoravati ne samo protiv homofobije već svakog nasilja. Kako će izgledati tih šest najavljenih cjelina s još nekoliko domaćih celebova, doznat ćemo uskoro. Kako nam je priznao, kampanja namjerno ide u vrijeme predizborne kampanje, kako bi se širu populaciju upozorilo kako je homofobija i nemogućnost izražavanja svojih identiteta – širi politički problem!
Čitav transkript nalazi se ispod embedanog videa!
Za izjavu smo priupitali i Cvijetu Sentu, koordinatoricu kampanje od strane Centra za mirovne studije i Centra za LGBT ravnopravnost. “Jako sam zadovoljna idejom naših kreativnih suradnika. Kampanja je dobro osmišljena za ciljanu skupinu, odnosno javnost, jer u sebi sadrži aktere svih dobnih skupina i svih regija”, kaže.
Također, slaže se i s time da je predizborno vrijeme odlično za plasiranje ovakvih kampanja. “Predizborno je vrijeme idealno da društvene skupine, posebno one marginalizirane, zahtjevaju svoja prava i vidljivost. Na taj način pitanja, u našem slučaju diskriminacija i homofobija, imaju veće šanse biti odgovorena jer su postavljena u javnom dijalogu. Takva pitanja će društvu i politici postaviti i ova kampanja”, kaže Cvijeta Senta.
“Ja sam Igor Marković, ko-autor kampanje protiv homofobije zajedno sa Srđanom Kovačevićem Barbarom Blasin i ljudima iz queer zajednice uglavnom okupljenima oko Prajda i Centra za mirovne studije koji su formalni nositelji kampanje.
Kampanja je s obzirom na ograničene resurse i na kratko vrijeme u kojemu se mora proizvesti, a s obzirom na zahtjevnost tri različita medija u koja ide, a to je čisto vizualnim putem plakata i jumbo plakata, audiovizualni putem televizijskog spota i audio putem radio jingla, smo došli do zaključka da je najbolje da se apelira ne direktno protiv homofobije već da se pokuša ukazati na različite probleme, bilo svakodnevne, poput nasilja, bilo strukturalne, poput političkog nepodržavanja zakonskih regulativa, poput sudskog neprocesuiranja zločina, ili do neke mjere specifičnih kao što je bullying u školama odnosno nasilje protiv mladih koji su drugačiji, koji pokušavaju izgraditi sebe, svoj identitet svoj životni stil, ili svoj život izvan klasičnog normativa društva.
Što se tiče samog video spota on je podijeljen u šest cjelina, kojima se progovara o već rečenim problemima poput govora mržnje i pripadajućih, poput fizičkog nasilja, i pripadajućih poput ekonomskog nasilja i generalno nasilja vezanog uz osobne slobode kao što je pravo na nasljeđivanje mirovine partnera ili partnerice, pravo na iskazivanje emocija u javnosti poput posjećivanja partnera ili partnerice u bolnici.
U spot smo kao i u pripadajuće materijale, kombinirali tako da ličnosti iz javnog i medijskog života koje će nadamo se većina ljudi prepoznati (a možda će se neki i začuditi zašto, da što sad oni imaju tu te neke tamo braniti, ali to je njihov problem, to je nešto što moramo prevazići svi skupa) koji na jedan način izlistavaju te probleme i govore da im je toga dosta.
S obzirom da kampanja ide paralelno s predizbornom kampanjom, to je djelomično i namjerno, da ljudi i pomisle da je to neka politička kampanja, i da prepoznaju da je to jedan širi društveni i politički problem, a ne samo razonoda ili prkos neke šačice čudnih ljudi koji eto sad baš hoće biti drugačiji. ”
Video: Video sekcija KSET
Komentirajte!