FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Bugchasing & Giftgiving

objavljeno:

30. 11. 2010.


Tek nedavno sam naišao na zanimljivu subpopulaciju gej i biseksualnih muškaraca. O ne, ne govorim o furries-ima, govorim o bugchasers i giftgivers.


Bugchasers su gej ili biseksualni muškarci koji žele biti HIV pozitivni i aktivno traže seksualne odnose s drugim HIV pozitivnim muškarcima. Giftgivers su gay ili biseksualni muškarci koji žele seks s HIV negativnim muškarcima u nadi da ih zaraze. Treba napomenuti da se ovdje radi o NAMJERNOM širenju HIVa gdje obje strane pristaju na nezaštićeni i visoko rizični spolni odnos. Ovaj zanimljivi novi fetiš nastaje nakon 1995. godine kada se javlja učinkovita i široko dostupna terapija; HAART. Muškarci se obično nalaze na privatno organiziranim tulumima. Rast ovog fetiša u pravi pokret omogućio je Internet. Naišao sam na nekoliko stranica koje imaju foruma i profile bugchasera i giftgivera, navodno i na drugim više «mainstream» stranicama se javljaju teme, profili i chat sobe s ovom temom, ali ubrzo bivaju uklonjene od strane administratora.

povezane vijesti

 

Ali zašto?

Kao što sam naglasio, nova, pristupačna i djelotvorna terapija uvelike je pridonijela pojavi ovog opasnog i neodgovornog fetiša. Nadalje, malo se razmišlja o simbolici koju sperma, sjeme nosi za gay i biseksualne muškarce. Mogli bi sada razmišljati i raspravljati ovdje o tome, no to nam nije tema. Dovoljno je reći da konsenzusa nema, a sama simbolika je kompleksna i predstavlja razne nivoe životnog iskustva: sloboda, osjećaj vrijednosti, bliskost, smrtnost itd.

Izmjena sjemena ili svršavanje unutar drugog muškarca ima pozitivne i negativne konotacije. Najprije ono može dovesti do širenja HIV infekcije (ako je i sperma zaražena) dakle smrti i uništenja, dok s druge strane to je znak intimnosti, povjerenja i povezanosti. U različitoj literaturi HIV prevencije sperma je obično prikazana kao zla, zastrašujuća i puna negativnih konotacija. Tako je sperma postala simbolička mješavina koja utjelovljuje požude, zadovoljstva, bolesti i smrti. Sada sperma postaje kao cigarete, nešto što volimo a može nas dovesti u nepovoljne situacije. Neki autori opisuju «safe seks» kao emocionalno hladan, jer nema povjerenja i priziva strah od zaraze u svijest kada je to nepoželjno a i negativno utječe na seksualnu želju. Tako seks postaje emocionalno nesvrhovit.

Upravo tako Eric Rofes, gay aktivist i osnivač «Gay Men’s Health Leadership Academies», govori kako «gutanje sperme ili analni odnos imaju ogromno značenje i pružaju značajno zadovoljstvo» te stoga treba to imati na umu prilikom izrade kampanja protiv AIDSa koje obično polaze od činjenice kako je sperma nevažna.

Sjeme, DNA, bebe

Diskurs unutar ovog «pokreta» kreće se oko tri glavna pojma. Sjeme je najčešći naziv za spermu, DNA je oznaka za «poklon» koji giftgiver daje bugchaseru. «Bebe» su produkt «inseminacije» tj. giftgiverovog sjemena a odnosi se na novonastale viruse.

No, i ovaj kao i mnogi fetiši funkcionira po principu dominacije i submisije. Tako su bugchaseri koji su negativni submisivni i seksualno pasivni, dok su giftigiveri članovi «bratstva» u koje je poželjno uči. Po principu prave pravcate heteronormativnosti tulumi «inseminacije» su organizirani obično po principu jednog bugchasera i više giftgivera koji naizmjenično imaju odnose s bugchaserom. Ovaj je tijekom odnosa obično ponižavan, zavezan, s povezom preko očiju i usta, sve kako bi se prikazalo kako je zapravo manje vrijedan i kako tek nakon što ga se zarazi može postati članom bratstva HIV pozitivnih. Silovanje je pojam koji se često koristi u komunikaciji, iako je čin obostrano prihvaćen, te taj pojam služi samo u kreiranju seksualne napetosti.

Feministi neka sada preskoče ovaj dio

Bugchaseri se opisuju kao «AIDSwhore», «cumslut», «mancunt» itd., te su na taj način feminizirani i automatski u nepovoljnijem položaju. Dok su gifgitveri obično «pigs», «daddies» itd., različiti muževni pojmovi koji govore o njihovom poželjnijem i socijalno višem statusu kojem svi drugi teže. To je praćeno i izgledom koji je obično BDSM tipa (koža, piercing, tetovaže itd.), kao i drugim praksama scat, piss, fisting, bloodsports itd.
Dakle, bugchaser je feminiziran i on se zapravo transformira i prelazi u pravog muškarca jednom kada dobije dar sjemena od gifgivera. Tada on postaje muško. Sličan način na koji sjeme heteroseksualnog muškarca transformira ženu u majku tijekom trudnoće.

Kao u heteroseksualnom odnosu sjeme je korišteno za reprodukciju. Giftgiver «oplodi» bugchasera i na taj način, zapravo produljuje lozu giftgivera. Nadalje, giftgiver tada ima dojam da se dio njega zauvijek nalazi u drugom muškarcu. Kada netko postane giftgiver on tada postaje i «pozitivni sin» ili «pozitivni brat», jer se oni sada smatraju biološkim srodnicima kroz DNA svog HIVa. Kao i kod heteronormativnih društava, novonastali giftiger sada ima ozbiljnu obavezu nastaviti dijeliti svoj DNA drugima i dalje se «prokreirati».

Hrvatska

Kao i sve i ovo je prisutno kod nas. «Pokret» je najviše maha uzeo u SAD-u, Nizozemskoj, Njemačkoj, Kanadi, Australiji. U neformalnom razgovoru s jednim hrvatskim bugchaserom doznajem kako su razlozi jednaki. To je napaljujuće, seksualna napetost je na vrhuncu, puca adrenalin i slično. Ne znam ima li zainteresiranih giftgivera u Hrvatskoj, ali siguran sam da ima.

Komentar 

Kako uopće to prokomentirati? Radi se o opasnoj praksi koja onesposobljuje javnozdravstvene napore da se stane na kraj ovoj opasnoj bolesti. Treba reći da ovo nisu neke poremećene osobe koje žele umrijeti. Bar ne odmah. Oni koriste terapiju, drže do sebe i svog zdravlja. Moraju, jer imaju obavezu širiti svoje darove drugima i «prokreirati» se. Radi se o osobama koje imaju velike probleme, koji idu do zaista krajnjih granica kako bi postali dio zajednice.

Djelomice tu krivicu imaju i nametnute lažne moralne vrijednosti koje marginaliziraju homoseksualne osobe zbog čega nastaju pojedinci koje na različite ekstremne načine pokušavaju biti prihvaćeni, pa kada ne mogu biti prihvaćeni onda traže afirmaciju na ovakve opasne i bolesne načine. Isti je to razlog zbog kojeg se drugi mladi ljudi odaju drogi, alkoholu ili najtužnije, samoubojstvu.

Pitam se što bi na to rekli HIV pozitivni ljudi? Pitam se što bi na ovo rekli ljudi u Africi koji su HIV pozitivni, gdje zapravo samo 10 % ljudima ima pristup terapiji? Dok se drugi pokušavaju svim snagama boriti protiv ovog problema, oni u tome vide svoju besmrtnost i stvaraju «obitelji» i «bratstva» za koja misle da ne mogu ostvariti na neki drugi način.
Rizik koji se preuzima pridonosi uzbuđenju a kada se pridodaju još i druge prakse i fetiši, seks poprima neku mračnu notu. Neki od razloga su bili da je to način na koji će se riješiti anksioznosti i straha od moguće zaraze.

Ovakve prakse su krajnje opasne i trebale bi biti i zakonski kažnjive. Dok toliko ljudi umire, dok toliko ljudi traži i želi liječenje koje ne mogu dobiti, drugi uzimaju sve to zdravo za gotovo i uništavaju sve napore. Izgleda da i sloboda seksualnih praksi ima granice.


«Danas primjećujem u gay zajednici da se stav o problemu HIVa i AIDSa promijenio. Izgleda da se nakon pojave lijekova i terapije nekako smanjio osjećaj hitnosti. Ne govorim to jer sam konzervativna. Samo želim reći: «O moj Bože!». Bila sam na nekoliko gay događanja u SAD-u i razgovarala s prijateljima koji su malo stariji i oni su totalno preplašeni onime što ljudi u svojim 20tima rade, mislim oni žele zarazu, oni love viruse. Bojim se da je najveća opasnost u tome da se zvono za uzbunu ugasi
Annie Lennox

 

Foto: julianyuri.blogspot.com


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike