Kako izgleda unutrašnjost doma jednog S/M para
autor:
Marino ČajdoGalerija Josip Račić do kraja će ovog tjedna, točnije do 25. rujna, u svojim prostorima imati izloženu posljednju fotografsku izložbu Hrvoja Slovenca, hrvatskog fotografa koji se svojim radom proslavio u SAD-u, te svojim postavima oduševio tamošnje kritičare.
Njegova posljednja serija fotografija ‘Home Theatre’ istražuje S/M scenu New Yorka tehnikom diptiha i triptiha koji portretiraju životne prostore osoba koje prakticiraju sado-mazo seksualne prakse. Ipak, kako Hrvoje kaže, motiv mu nije bio prokazati S/M zajednicu kao takvu već ju je iskoristio kao metaforu za druge stvari koje su ga interesirale. „Došavši u Ameriku shvatio sam da se obrasci društvenog ponašanja u nekim bitnim nijansama razlikuju od onih na koje sam navikao. Nakon nekog vremena počeo sam donekle mijenjati svoje ponašanje ne bih li se prilagodio. Nije to bila stvar mijenjanja osobnosti, već jednostavno učenje kako verbalnog tako i neverbalnog jezika sredine“, kaže Slovenc kojemu je sve to izgledalo poput neke vrste performansa koji ga je naveo na razmišljanje kako je svakodnevni život upravo to – performans.
„Dugo sam vremena pokušavao pretočiti tu ideju u fotografije, međutim, niti jedan rezultat me nije zadovoljavao. Jednoga dana, pregledavajući osobne oglase na internetu, naišao sam na jedan djevojke koja se predstavila kao master i tražila fotografa kako bi izradila materijale da privuče klijente. Bez razmišljanja sam se javio i tako je krenulo moje upoznavanje sa S/M scenom“.
Hrvoje nije bio iznenađen izgledom djevojke, već izgledom njenog stana. Dok je u jednom dijelu, poput prave domaćice, pekla kolače; u drugom je bilo malo brdo sredstava za čišćenje koje su njeni robovi koristili prilikom seansi. Upravo je ta blizina i kontrast domicilnog prostora, koji se činio poput kakve kulise za kazalište ili film, i onoga za performans, bilo ono što je tražio. Potom je putem oglasa krenuo tražiti osobe koje prakticiraju S/M u vlastitom domu.
„Ljudi koji su se javili na oglas bili su redom ekshibicionisti i profesionalci, u tim aktivnostima isključivo radi zarade. Oni me nisu nimalo interesirali. Tek kada sam se počeo javljati na oglase S/M praktikanata sam došao u kontakt sa svakodnevnim, običnim ljudima koji se u slobodno vrijeme radi vlastitog užitka upuštaju u te aktivnosti“, kaže Slovenc koji se suočio i s svojevrsnim strahom S/M scene koja bi prekinula komunikaciju kada bi shvatila da nije pravi praktikant. Drugi su nestajali na spomen fotografskog aparata dok su treći živjeli u stanovima kakve nije htio portretirati. „Tek je mali broj zadovoljavao moje kriterije. Tražio sam stanove koji su po mom mišljenju tipično Američki, poput domova u gradiću Peyton, i čiji su bi stanari dozvolili redovito fotografiranje kroz gotovo tjedan dana“. Naravno, veličina i multikulturalnost New Yorka podrazumijeva i veću S/M zajednicu tako da je ovaj proces svakako bio lakši nego što bi bio u nekom drugom svjetskom gradu.
Partners in Crime
Zanimljiv je i Slovencov projekt ‘Partners in Crime’ koji je nastao iz, kako kaže, njegova neshvaćanja zabrane vjenčavanja istospolnih partnera. „Moji, tada samo poznanici, a danas jedni od najboljih prijatelja, su živjeli u dvadesetogodišnjoj zajednici kada je jedan završio u bolnici a drugi ga nije mogao posjetiti jer ih zakon nije prepoznavao kao bračne drugove već jednostavno kao cimere. Ta me nepravda toliko pogodila da sam odlučio vizualno komentirati položaj gej parova u društvu“.
Parovi, većinom izvan New Yorka, su fotografirani kao bračni drugovi s prvih fotografija iz 19. stoljeća, kada su zbog duge ekspozicije morali ukočeno sjediti po nekoliko minuta ispred otvorenog objektiva ne bi li se na staklu ili metalu stvorila slika. „Namjera mi je bila stvoriti fotografije u kojima će kontrast između vjenčanog portreta (najsretniji dan u životu jednog para) i iluzije totalne emotivne nepovezanosti (jer su se tako morali ponašati čim su istupili iz sigurnosti svog doma) natjerati gledatelje na razmišljanje“.
Hrvoje Slovenc, s stalnom adresom u New Yorku u kojeg tisuće ljudi dolaze s snom, ciljem da postanu umjetnici, glumci ili pjevači, kaže da se izrazito lako izgubiti u masi. „Tamo sam naučio da bez muke stvarno nema nauke. Tek kada sam počeo proizvoditi radove u koje sam sam iskreno vjerovao, došlo je i prepoznavanje od strane publike i kritike“.
Izložba Hrvoja Slovenca ‘Home Theatre’ ostaje otvorena do 25. rujna u galeriji Josip Račić (Margaretska 3).
Foto: John Hall, Hrvoje Slovenc
Komentirajte!