FESTIVAL | QUEER-O-KLUB | RJEČNIK | VODIČ

Postaje li industrija turizma svjesna pink dolara?

objavljeno:

17. 03. 2011.
Postaje li industrija turizma svjesna pink dolara?

Zašto domaće turističke agencije ne slijede primjer Nepala (klik na stariji članak) i ponude potencijalnim gejevima i lezbijkama turistima makar aranžmane medenog mjeseca kada već ne mogu one kompletne ceremonije u državi koja još ne priznaje pravo na istospolni brak? Strane turističke agencije (odnedavno i one u Nici) itekako znaju kako doskočiti na kraj lošom prodajom aranžmana u vrijeme krize investirajući u LGBT turizam – posebno u zemljama koje imaju uređeno pitanje braka – bilo u obliku bračnih putovanja, vjenčanja, kombinacije oboje ili raznoraznih krstarenja.

Ipak, strani stručnjaci i poznavatelji industrije turizma upozoravaju kako bilo kakva investicija u posao koji mami pink dolar, euro, funtu ili jen osim potpuno otvorenog pristupa gostima treba izbjegavati i klišeje vezane za LGBT zajednicu ukoliko žele da ih se shvati ozbiljno. Pink turizam, slažu se, više nije samo rubni potencijal industrije već samoodrživa grana unutar nje.

Dokaz ovoga je uključivanje Međunarodne gej i lezbijske turističke asocijacije (IGLTA), koja broji preko 2 200 različitih turističkih agencija i drugih pružatelja usluga u svom članstvu u UN-ovu Svjetsku turističku organizaciju. Njen čelnik Clark Masad, potvrdio je ekonomski boom koji stiže od LGBT putnika u posljednjih nekoliko godina, neovisno o tome jesu li single ili u paru. Na održanoj ceremoniji priključenja zaključeno je kako pink turizam čini sigurnih 6% u ukupnom svjetskom prometu, a da bi brojka bila i veća kada bi se na svjetskoj razini ugostitelji i turistički radnici potrudili ugodnije iskustvo gay gostima.

Sasvim jasno, jer da gost osjeti kako lažnim cinizmom netko samo želi izmusti pokoji dolar iz njegova džepa na putovanju sasvim sigurno se više neće vratiti tom hotelu, putničkoj agenciji pa na kraju krajeva i destinaciji ukoliko za svoj novac ne dobije zadovoljavajuću uslugu. Gradovi s najvećim brojem GayComfort ‘pečata odobrenja’ zasad su Berlin, Stockholm, Helsinki, Tel Aviv i Buenos Aires. U čemu je tajna? Ne pokušavaju nametnuti svojim gostima nelagodu zato što su ‘drugačiji’, već ih tretirati kao i sve ostale.

Nije dovoljno objesiti zastavu duginih boja na hotel…

…jer gosti vide kroz klišeje. Kao zajednica s različitim interesima i skupina unutar nje jasno je da ne tražimo svi od turističkih aranžmana jedno te isto. Neki žele divlji noćni provod drugi posjete muzejima i kulturnim institucijama.

Ipak, kao niti jedna druga grana turizma niti pink turizam ne može ojačati autoritativno i prisilno. Obično se kreće od malih, privatnih aranžmana što nakon nekog vremena primijete veći pružatelji turističkih usluga koji prate njihov primjer otvarajući se gostima i tržištu. Najveći potencijal trenutno drže Indija, Vijetnam i Tajland a od europskih destinacija Beč gdje se radi na aranžmanima LG bračnih putovanja. Premda svi kao glavni razlog toga što gejevi i lezbijke na putovanjima troše više (u prosjeku oko 12%) spominju činjenicu da uglavnom, iz već poznatih razloga, ne vode na putovanja djecu – sve veći broj gej roditelja (posebno među zvijezdama poput Eltona Johna) će, nadamo se, ponuditi uskoro i obiteljske aranžmane.

Foto: odt.co.nz


Komentirajte!

Unesite komentar ili trackback s drugih stranica. Komentare mozete pratiti i putem RSS kanala.

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam protection by WP Captcha-Free

NEWSLETTER

Vaša email adresa:

OMG!
Opasno Mudre Gej-novosti




Srđan Sandić
Hiperinflacija emocija


Kosmogina
Pitchkanterije


Igor Grabovac
Ružičasti stetoskop




Marino Čajdo
Cocktail


Dominik Colins
Qoohanje za romantike