Prodaja ega: Hiperinflacija emocija by Srđan Sandić:
“Ovisnik će kupiti rokovnik u koji će sistematski strpati želje. Duboko
je on svjestan što mu je falilo cijelu prošlu godinu, ali će to i ove
godine staviti tamo na treće mjesto.”
Ovisnik o romantici, da nastavim, vjeruje u istinitost kraja romana ‘Ljubavnik’ koji je ovakav: “Rekao joj je da je sve isto kao i nekoć, da je još uvijek voli, da je nikada neće prestati voljeti, da će je voljeti sve do smrti.” Taj isti ovisnik (jer kao ovisnik moraš negdje “zapravo”biti sam) će raditi listu želja za Novu godinu. U to vrijeme sva simbolika u koju on vjeruje svih ostalih tristo i nešt’ dana – dolazi na svoje. U novom rokovniku. Crnom, elegantnom.
Ovisnik će kupiti rokovnik u koji će sistematski strpati želje. Duboko je on svjestan što mu je falilo cijelu prošlu godinu, ali će to i ove godine staviti tamo na treće mjesto. Ovisniku je ljubav na trećem mjestu. Drugo mjesto zauzima novac, a prvo naravno – zdravlje. Ljubav je u njegovom odgoju bila luksuz pa se takvom i dalje tretira.
Ovisnik o romantici je produkt društva pa dakle i na to društvo možemo gledati kao na “ovisničko društvo /o romantici”. Naime, što nam medijske slike kažu: imajte auto, dečka /curu, novi mobitel, too much dizajniran stan i ravne bijele zube. Dečki na interaktivnim portalima traže ljubav, dečki i cure na Facebooku su uzbuđene oko večeras. Oko haljina, cuge.
A meni se čini da svi žele isto. Čini se to i nekim new age filozofijama, a i nekim religijama. Želja je to za stapanjem i smirajem. Jedan vanzračni prostor, izmaknuti, bejbi plavi i roza. Tih, mekan, harmoničan. Da na prstu ruke nosiš znak?
Pretjerao sam. Ili su reklame pretjerale? Tko li je i kada uopće krenuo s njima?
Ali da, znate – ljudi kroz različite jezike i na različite načine – traže prisnost pa pripadnost pa mir. Neki na tome i zarađuju. Cijele industrije na tome zarađuju. Traže te ključne rečenice i pristanak o ostanku. Zatrovali su nas mediji, religije, kulture. U društvu je jedino ostao instinkt tj. impuls za Drugim (pritom je taj Drugi, često upravo Treći, Četvrta, nema veze…). Želimo biti vladari njegove žudnje, mjerilo za tuđi osjećaj, za neizmjernost nježnosti, kao i za mračne i strašne dubine tijela.
Ipak, pazite što želite. Svi smo se uvjerili da se to može i ostvariti, a onda nije zajebancija.